31 października 2012

Halloween i ...hummus z orzechami włoskimi

Hummus na Halloween?
Czemu nie?
Naoglądałam się przepięknych przepisów w sieci jak na przykład Tort czekoladowo - dyniowy i już od samego oglądania zdjęć pociekła mi ślinka. Halloweenowy wir jednak mnie nie pochłonął. Mogłabym wymyślić przepis i zwieńczyć go mniej lub bardziej "strasznymi" dekoracjami, jednak bloga prowadzę z wielką pasją i tworzenie czegokolwiek na siłę nie jest mi na rękę.
Przygotowałam natomiast pyszny hummus z orzechami włoskimi, który póki co uważam za najgenialniejszą wariację hummusu jaką jadłam.
Nie poczęstuję nim przebranych dzieciaków pukających do drzwi w celu powiększenia swoich słodkich zasobów i bardzo dobrze! Więcej dla mnie;)

O zaletach samej ciecierzycy nie będę się rozpisywać. Jest po prostu zdrowa! Już ją wykorzystywałam przy placku z ciecierzycy, a podstawowy przepis na hummus znajdziecie tutaj

hummus, ciecierzyca, cieciorka, hummus przepis, orzechy włoskie, pomarańcza,



Składniki:
1 puszka cieciorki w zalewie (400g)
150g łuskanych orzechów włoskich
skórka otarta z 1 pomarańczy2 łyżki oleju sezamowego
sok z 3-4 pomarańczy
2 łyżki tahini (jeśli nie możesz kupić zmiksuj sezam z olejem sezamowym i sokiem z cytryny)
1 ząbek czosnku (opcjonalnie)
sól, pieprz

hummus, ciecierzyca, cieciorka, hummus przepis, orzechy włoskie, pomarańcza,

Przygotowanie:
Wszystkie składniki zmiksuj w blenderze na gładką masę. Podawaj na kanapce sam lub z dodatkami. Ja polecam hummus lekko oprószony płatkami chilli bądź w towarzystwie sadzonego jajka. Pychota!

Smacznego:)

hummus, ciecierzyca, cieciorka, hummus przepis, orzechy włoskie, pomarańcza,

19 komentarzy:

  1. ciecierzyca w szafce leży i jakoś zdobyć się nie mogę na zrobienie hummusu. Twoja wersja z orzechami jeszcze bardziej mnie zachęca, kurcze muszę zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe :). Z samej ciecierzycy hummus robię, dodatek orzechów musi być bardzo trafiony :)

    OdpowiedzUsuń
  3. zawsze chciałam spróbować hummusu, jakoś nie było jeszcze okazji. te smaki jak najbardziej mi odpowiadają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie pozostaje nic innego jak zrobić domowy hummus:) Jest banalnie prosty:)

      Usuń
  4. Będzie i u mnie, rewelacyjne połączenie!! uściski;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pycha! spodobał mi się dodatek pomarańczy, nigdy tak nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super! uwielbiam hummus, a w takiej wersji na pewno posmakuje mi jeszcze bardziej bo jestem fanką orzechów włoskich :D

    OdpowiedzUsuń
  7. mnie też halloweenowy szał nie ruszył... dyni też nawet jeszcze nie kupiłam. jakoś nie umiem podążać za wszystkimi ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wszystko co zdrowe pasuje na każdą okazję. A dyni już zjadlam tyle w tym sezonie że nie wiem czy dam rade coś jeszcze zmieścić :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pycha! tylko teraz muszę kombinować kolejne puszki cieciorki... 800g i wszystko pływa w soku z 4 pomarańczy ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Get More InfoClicking Here my companyclick to find out more his comment is herecheck these guys out

    OdpowiedzUsuń