12 czerwca 2012

Sernik na zimno z galaretką i truskawkami

sernik, bez pieczenia, galaretka, owoce, truskawki, na zimno, deser, bez spodu

Kto nie lubi deserów...? Oczywiście to pytanie retoryczne:P
Ja uwielbiam budzić się o poranku i mieć świadomość, że powitam dzień z pyszną kawą i deserem:)
Sernik na zimno pasuje idealnie! Jest lekki, puszysty, pyszny i wygląda bajecznie:)
Jego barwy nie są przypadkowe;) Dziś mecz Polska-Rosja, więc rozkoszując się sernikiem będę trzymać kciuki za naszych piłkarzy:)

Przepis podwędziłam mojej mamie, natomiast krąży on już od pokoleń w naszej rodzinie:)
Jego zaletą jest niewątpliwie brak pieczenia i bardzo puszysta konsystencja:) W tej wersji z truskawkami i galaretką wiśniową, ale każde wariacje są wskazane:) Smakuje równie pysznie z innymi owocami np,: jagodami, borówkami amerykańskimi czy malinami:)

Dodatkowo muszę zaznaczyć, że sernik ten należy do zdrowych i dietetycznych deserów. Niewielka ilość masła i cukru pozwala cieszyć się smakiem bez wyrzutów sumienia:)


sernik, bez pieczenia, galaretka, owoce, truskawki, na zimno, deser, bez spodu

Składniki:
3 żółtka
1/3 szklanki cukru pudru
1 łyżka masła
6 kubeczków serka homogenizowanego waniliowego (6x 150g)
5 łyżeczek żelatyny (ok 1/2szklanki wody)
1 galaretka wiśniowa (0,5l wody) - smak można zmienić
ok 400g truskawek

sernik, bez pieczenia, galaretka, owoce, truskawki, na zimno, deser, bez spodu

Przygotowanie:
Rozpuść żelatynę w 1/3 szklanki wody i pozostaw na 15min. Utrzyj w misce masło, cukier puder i żółtka na gładką masę (nie może być grudek). Następnie dodawaj po jednym serku homogenizowanym cały czas mieszając. Po 15min do żelatyny dodaj gorącą wodę, aby całość zajmowała ok 3/4 objętości szklanki. Rozmieszaj starannie zawiesinę i dodawaj powoli do masy sernikowej, cały czas mieszając. Jeśli masa jest już jednolita przelej ją do tortownicy (23cm) bądź przezroczystego naczynia i włóż do lodówki aby stężała. Galaretkę przygotuj według zaleceń na opakowaniu i poczekaj aż ostygnie. Truskawki umyj i możesz pozostawić w całości bądź przepołowić.
Na stężałą już masę sernikową wyłóż truskawki i zalej częściowo zimną już galaretką. Włóż na 15min do lodówki, a po tym czasie wlej resztę galaretki. Pozostaje już tylko czekać, aż całość będzie gotowa do jedzenia:)

Smacznego:)


52 komentarze:

  1. i pysznie smakuje:) pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. dziękuję:) zachęcam do wypróbowania:D

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam serniki na zimno :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja też uwielbiam:) szczególnie w takie ciepłe dni:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mi się chyba nigdy taki równy nie uda :)

    OdpowiedzUsuń
  6. wygląda świetnie:) zapraszam do wystawienia jednej z Twoich pyszności w konkursie, który właśnie zaczął się na moim blogu. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. idealny! klasyka najlepsza.
    ach. a jak patriotycznie jednocześnie xd

    OdpowiedzUsuń
  8. ILoveBake.pl - praktyka czyni mistrza:) powodzenia:)

    Agabi - jutro ogarnę konkurs:) dziękuję i pozdrawiam:)

    Karmel-itka. - klasyka jak najbardziej:) a kibicowanie było pełną parą:D

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękny jest :)
    Mam pytanie odnośnie tortownicy, jaki ma być średnica? Czy wystarczy 22 centymetrowa?

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja mam tortownicę o średnicy 23cm, więc Twoja będzie się jak najbardziej nadawać:)
    Pozdrawiam i życzę smacznego:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda bajecznie, a muszę przyznać, że w kuchni jestem estetką ;)
    Super, że robisz go na maśle i żółtkach - taki jest dużo lepszy niż na samych serkach ze smietaną. Ja na spód daję jeszcze biszkopty, ale... co kto lubi :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na biszkoptach jest super!:) ja podałam w nieco odchudzonej wersji;)

      Usuń
  12. Wygląda bosko :) usze spróbować bo mam nadmiar truskawek :)

    OdpowiedzUsuń
  13. A jeszcze mam pytanie. Co do tortownicy bo moja ma 26 cm. I właśnie nie wiem czy mam może nową kupic??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. możesz spokojnie użyć swojej. Do masy dołóż jeden serek homogenizowany i jedną łyżeczkę żelatyny więcej. Powinno być ok:) a jak dodasz truskawki w całości, a nie połówki tak jak ja, to galaretka też będzie trochę wyższa.
      pozdrawiam:)

      Usuń
    2. Zrobiłam i wyszedł przepyszny :) Dodałam 2 serki wiecej i 2 łyżeczki żelatyny i zalałam prawie dwoma galaretkami. Wyszło idealnie :)

      Usuń
    3. bardzo się cieszę:) gratulacje:)

      Usuń
    4. Pozdrawiam serdecznie, myślałam, że oprócz architektury nie ma już na nic innego czasu... kolezanka po fachu ( mnie gotowanie odstresowuje , jak terapia ...)

      Usuń
    5. przyznam szczerze, że jest ciężko z czasem, ale jeśli kogoś bardzo pasjonuje kuchnia to znajdzie chociaż chwilę:)
      najsmaczniejsza terapia;)
      pozdrawiam:)

      Usuń
  14. Jest pyszny i bardzo łatwo zrobić. Ślicznie wyglądają truskawki pokrojone w paski, wychodzą takie "serduszka". Dziś ułożyliśmy dodatkowo "30" z jagód i zanieśliśmy koledze na 30-ste urodziny, podobało się : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super urodzinowy pomysł:)
      ja na przemian robię ten sernik z jagodami, malinami, borówkami albo truskawkami:) każda wersja jest pyszna:)

      Usuń
  15. Cześć zrobiłam dzisiaj sernik jest przepyszny, mimo żelatyny wychodzi puszysty i rozpływa się w ustach, bardzo polecam :)))) świetny przepis

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. grunt to dobre proporcje;)
      dziękuję i cieszę się, że sernik smakował:)

      Usuń
  16. Piękny, jak równiutki! cudo!

    OdpowiedzUsuń
  17. Robiłam go ostatnio z brzoskwiniami i jest boski. Ten przepis jest poprostu świetny i wszystkim smakuje :) Każdemu co go podaje to go bardzo chwali :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jej:) ogromnie mnie to cieszy:) dziękuję i pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  18. Ten sernik jest super. Robię go juz 3 raz:) dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  19. Próbowałam i ten na pewno jest jednym z najlepszych przepisów na sernik.Mniam Mniam

    OdpowiedzUsuń
  20. ile trzeba trzymac w lodówce?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja zwykle trzymam w lodówce przez całą noc aby stężał:) więc ok 8 godzin.

      Usuń
  21. mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm pycha

    OdpowiedzUsuń
  22. Rozpuść żelatynę w 1/3 szklanki wody i pozostaw na 15min. Zimnej widy ? jeju nie znam sie na zelatynie nigdy tego nie umie zrobic bo wychodza grudki . Mozesz pomoc?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W rodzinnym przepisie podane jest aby zalać żelatynę letnią wodą, a później gorącą - ona sprawi, że grudki powinny się rozpuścić :) Ale ja zwykle daje gorącą w obu etapach i już przy pierwszym zalewaniu żelatyny energicznie mieszam widelcem :)

      Usuń
  23. Dziekuje za szybka odp to zobaczymy co mi to jutro wyjdzie :) robie z brzoskwiniami bo nie ma truskawek niestety

    OdpowiedzUsuń
  24. Truskawki mogą być mrożone :) Robiłam też z brzoskwiniami i wyszło pysznie w połączeniu z galaretką z owoców leśnych :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Cała galaretka wsiąkła mi w masę serkową i spłynęła na dół, buuuuu :(
    Czemu się tak stało?

    Niemniej sernik BOSKI!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masa serowa musi stężeć przed wyłożeniem truskawek i wylaniu galaretki :)

      Usuń
  26. Ech, wydawało mi się, że już jest ok :(
    Zwłaszcza, że to nie pierwszy sernik na zimno, który robiłam i taki klops :(

    OdpowiedzUsuń
  27. ZROBILEM I ZA PIERWSZYM RAZEM WYSZEDL WSPANIALE :-)......jest tez pyszny i zona nie szczedzila mi pochwal :-)zrobilem z malinkami ..........dzieki za super przepis :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ekstra! cieszę się, że wyszedł i Żona chwaliła :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  28. jestem strasznym laikiem w pieczeniu, gotowaniu itd... dzisiaj zrobiłam ten pyszny serniczek... zobaczymy czy wyjdzie... ale puki co zostało mi czekać, aż masa steznieje.... dodalałam na spód jeszcze herbatniki maślane bo je uwielbiam i zastąpią mi w nim biszkopcik... :-) na walentynki w sam raz :-P napisze później jak etekt końcowy. pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  29. Jejku jaki piekny, sernik to damie mojego dzieciństwa, i do tej pory mogłabym je jesć cały czas, pozdrawiam i czekam na ocenę moich poczynań w bloggoswerze :) http://nymuffin.blogspot.com/2014/03/strawberry-cheesecake-serniczki.html

    OdpowiedzUsuń
  30. mon site Web Dolabuy Chloe visitez cette page www.dolabuy.su pourquoi ne pas essayer cela sacs de répliques en ligne

    OdpowiedzUsuń