12 listopada 2012

Spaghetti Carbonara


przepis, spaghetti, carbonara, makaron, sos carbonara, czosnek, szalotka, śmietana, jajka, wino, parmezan, szynka szwarcwaldzka

Jak patrzę na talerz makaronu, to choćby nie wiem co, muszę go zjeść;) Nawet jeśli stałby obok czekolady, wybór byłby dla mnie oczywisty - makaron. 
Czas najwyższy, aby się do czegoś przyznać...JESTEM MANIAKALNĄ FANKĄ MAKARONU!

Spaghetti Carbonara jest jedną z moich ulubionych wersji, ale nie pozwalam sobie na nią zbyt często. Jest kaloryczna i pewnie można by ją nieco odchudzić, ale w tym wypadku nie uznaję kompromisów. No chyba, że kompromisem jest 30% śmietanka zamiast kremówki;) Muszą być żółtka, musi być śmietana i musi być jakaś pyszna wędzona szynka. Mówiłam, że nie ma kompromisów;)

Uwielbiam też dodawać białe wino podczas przygotowywania sosu i myślę, że kto choć raz spróbował, nigdy nie przestanie;)
Swoją drogą, szczerze nie rozumiem paniki jaka wytworzyła się przeciwko tłustej śmietanie. Nasze ulubione sery mają więcej %tłuszczu niż biedna śmietanka;) Proponuję wybierać produkty mądrze, zwracając uwagę na ich jakość, a nie zawartość tłuszczu. Popatrzcie na Francuzki! W ich kuchni znajdziecie wszystko co najlepsze: masło, jaja i tłustą śmietanę:D Jednak figury mają nienaganne:)
Ważne jest aby czuć satysfakcję z pełnego posiłku, co zmniejsza pokusę podjadania:)
Jeśli już wyrzuty się pojawią, proponuję wyjść na rower bądź zakupy:P Nic bardziej nie wysysa ze mnie energii niż zakupy odzieżowe, za którymi szczerze nie przepadam;) Hah, może mam w sobie jakiś męski pierwiastek;)


przepis, spaghetti, carbonara, makaron, sos carbonara, czosnek, szalotka, śmietana, jajka, wino, parmezan, szynka szwarcwaldzka
przepis, spaghetti, carbonara, makaron, sos carbonara, czosnek, szalotka, śmietana, jajka, wino, parmezan, szynka szwarcwaldzka
przepis, spaghetti, carbonara, makaron, sos carbonara, czosnek, szalotka, śmietana, jajka, wino, parmezan, szynka szwarcwaldzka

Składniki (na 4 porcje):
ok 500g makaron spaghetti
180g szynki szwarcwaldzkiej (w tradycyjnej wersji wędzony boczek) - pokrojona w kawałki
250ml śmietanki (użyłam 30%) lub serka mascarpone
3 żółtka
oliwa z oliwek (można użyć masła bądź wymieszać masło z oliwą)

1 ząbek czosnku - drobno pokrojony
4 szalotki (lub 1 duża cebula) - drobno pokrojone
ok 100ml białego wina (opcjonalnie)
1 łyżka tartego parmezanu lub pecorino do sosu + do posypania na talerzu
świeży rozmaryn
2-3 mrożone kostki domowego bulionu (opcjonalnie) - użyłam do rozrzedzenia sosu

Przygotowanie:
Makaron ugotuj al dente, najlepiej ok 2 minuty krócej niż na opakowaniu. Na patelni podsmaż pokrojoną szynkę na odrobinie oliwy. (Prawdopodobnie boczek nie będzie w ogóle potrzebował tłuszczu do smażenia.) Po około 3-4minutach ściągnij szynkę z patelni
(nie myj patelni po smażeniu szynki!), dodaj odrobinę oliwy i zeszklij szalotki. Jak cebulka zrobi się przezroczysta, dodaj wino i czosnek i smaż kolejne 4 minuty. W tym czasie roztrzep żółta w szklance, dodaj do nich połowę śmietany oraz ser i wymieszaj. Drugą połowę śmietany dodaj na patelnię razem z przesmażoną szynką. Przykręć ogień do minimum i dodaj masę jajeczno-śmietanową. Dopraw odrobiną soli i dużą ilością świeżo mielonego pieprzu. Jeśli sos jest za gęsty możesz rozrzedzić go bulionem.
Ugotowany makaron dodaj na patelnię, dokładnie wymieszaj i wykładaj na talerze. Możesz posypać dodatkowo serem bądź tylko udekorować rozmarynem.

Smacznego:)


127 komentarzy:

  1. Wygląda genialnie :) Aż sobie narobilam apetytu na taki makaron...

    OdpowiedzUsuń
  2. Również uwielbiam makarony, mogłabym jeść je każdego dnia :) A Twoja wersja carbonary przekonuje mnie, że powinnam w tym tygodniu przygotować właśnie ją na obiad :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo, że zachęciłam:)
      Pozdrawiam ciepło:)

      Usuń
  3. Jedno z moich ulubionych :)

    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię carbonarę, a Twoja jest niezwykle apetyczna :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam włoskie gazety z przepisami, Twoje danie może śmiało konkurować nawet z nimi-kolebką przepisu ( nie wiem czy piszę logicznie -późno już)

    OdpowiedzUsuń
  6. właśnie na dziś planuję carbonarę na obiad i już się nie mogę doczekać ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. świetne zdjęcia, dziękujemy za dodanie jednego z nich!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja też zawsze wybiorę prawdziwe masło w miejsce mikso-margaryno-niewiadomoczego, a wysokoprocentowa śmietanka w wielu dniach jest niezbędna by zwieńczyć dzieło. Prawdziwy ser, to ser tłusty, można co najwyżej ograniczać ilość spożywanych specyfików tego typu, ale z pewnością nie zdecydowałabym się na ich wersję light - odessaną ze wszystkiego co najważniejsze. Te foty są rewelacyjne!!! dodatek wina w sosie to najprzyjemniejsza aromaterapia dla moich nozdrzy pod słońcem!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Śliczny makaron, też uwielbiam.
    Przyznam się, ze nie mam nienagannej figury, ale i tak stosuję tłuste śmietany ;-P Rzadko kremówkę, ale lubię 30 i 36 % gęste śmietany :-D
    Sery wybieram tłuste, masło zamiast margaryny... Moje motto: mniej, ale smaczniej :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mniej, ale smaczniej - właśnie o to chodzi!:)
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  10. Ależ pysznie mi wyszło :] Wielkie dzięki za genialny przepis

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę, się bardzo:) Dziękuję i pozdrawiam:)

      Usuń
  11. dziękuję :) Polecam wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zjedliśmy... Boskie! Ten przepis pójdzie w świat!

    OdpowiedzUsuń
  13. Zjedliśmy... Boskie! Ten przepis pójdzie w świat!

    OdpowiedzUsuń
  14. Brzmi smakowicie, ale oryginalna carbonara to to nie jest :) nie wiem tylko po co "ulepszać" coś, co już samo w sobie jest pyszne, komplikując sobie wszystko i to bardzo. Ja stawiam jednak na prawdziwe, włoskie spaghetti carbonara! ciao :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oryginalne to niezbyt trafne określenie w przypadku carbonary ;) We Włoszech robi się ją na kilka sposobów w zależności od regionu :) Moja wersja nie jest jakoś bardzo skomplikowana :) Dodałam wino, które bardzo wzbogaca smak, ale jak napisałam, jest składnikiem opcjonalnym :)
      Poza tym, lubię eksperymentować w kuchni i zmieniać nawet najbardziej tradycyjne potrawy, ponieważ sprawia mi to przyjemność. Nikogo nie zmuszam do testowania moich wersji :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  15. Wygląda pięknie, wszystkie składniki mam już wiem co będzie na obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  16. ja zrobiłam carbonarę z Twojego przepisu jednak użyłam kiełbasy, miałam w domu, więc skorzystałam :) Pychotka. Najlepsza carbonara jaką jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo fajnie, że nie zrezygnowałaś z powodu braku jednego ze składników :)
      Dzięki i pozdrawiam ciepło! :)

      Usuń
  17. W trakcie gotowania :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Niemniej jednak klasyczna carbonara jest beż śmietanki. Tu trochę na temat samej potrawy:
    http://nafrasunek.wordpress.com/2013/01/13/makaron-alla-carbonara-pasta-alla-carbonara/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możliwe :) Niemniej jednak ze śmietanką smakuje wyśmienicie :)

      Usuń
  19. Bardzo, bardzo dziękuję za rewelacyjny przepis! Jestem mamą 5,5mc Tadka, który jest dość absorbującym maluszkiem i codzienne gotowanie to nie lada wyczyn a Twój przepis okazał się prosty a przy tym niezwykle smaczny obiad mi wyszedł!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogromnie się cieszę, że przepis się podoba i smakuje :)
      Pozdrowienia dla Ciebie i Malucha :)

      Usuń
  20. wyjdziesz za mnie ? też jestem maniakiem makaronu a nie chce mi się już gotować samemu ;P hehe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ahahaha, muszę z przykrością stwierdzić, że moje serce należy już do innego ;)
      Dzięki za propozycję ;)

      Usuń
  21. Powiem tak: "to jest to'. Uwielbiam carbonare, do jej robienia podchodziłem już 2 razy i po tych próbach zrezygnowałem na ok. 2 lata. W tych przepisach czegoś brakowało. Aż do zeszłego tygodnia jak przypadkowo znalazłem ten przepis. Pomyślałem sobie ee tam i tak znowu nie wyjdzie:) Ale zaszył mi się ten przepis w głowie i w końcu dzisiaj zrobiłem. No po prostu cudo. Niczego więcej nie potrzeba. Wszyscy dosłownie oblizywali talerz. Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest mi niezmiernie miło, że carbonara w końcu się udała i wszystkim tak smakowała :)
      Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za komentarz :)

      Usuń
  22. A ja za momencik zabieram się za gotowanie tego specjału. Jestem bardzo ciekawa tego smaku, bo nigdy nie jadłam carbonary. Twoje zdjęcie tak mnie zachęciło, że już się nie mogę doczekać. Pozdrawiam ;)
    bizuteriamoniki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się :) Smacznego :)
      p.s. nie zostawiaj adresu swojego bloga, znajdę Cię bez tego :)

      Usuń
  23. Wczoraj zrobiłam Twoją carbonarę, po raz pierwszy użyłam śmietanki 30% zamiast zwykłej, której dodawałam zazwyczaj i co za różnica! Sos pyszny, kremowy! A dodatek białego wina sprawił, że prosty makaron stał się bardziej wyrafinowany. Pycha! Na pewno zajrzę do Ciebie po kolejny przepis!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo za miły komentarz :) Bardzo się cieszę, że carbonara się udała i smakowała :)
      Zapraszam do korzystania z kolejnych przepisów :) Pozdrawiam!

      Usuń
  24. Dzisiaj wypróbowałam Twój przepis. Jest GENIALNY!!! Dziękuje

    OdpowiedzUsuń
  25. Świetny przepis! Właśnie się gotuje i zobaczymy co mi z tego wyjdzie, szkoda że bez wina :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że bez wina, ale gwarantuję, że mimo wszystko będzie pyszne :)

      Usuń
  26. Fantastyczny przepis. Pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Było pysznie - ciekawe co mąż powie, jak wróci do domu?, ale ja jestem w niebie - dzięki;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogromnie się cieszę :) Oby Mąż też był zachwycony :)
      Dziękuję za komentarz i pozdrawiam :)

      Usuń
  28. Wypróbowałam już Twoją carbonere, pesto brokułowe i curry. Czy wszystkie Twoje przepisy są takie znakomite???
    Szykuję się na humus z cieciorki:)Pozdrawiam i dziękuję za ucztę smakową!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że wszystkie Ci posmakują :)
      To ja dziękuję i pozdrawiam :)

      Usuń
  29. Ten przepis jest genialny! Zachęciło nas piękne zdjęcie ;-) Aż szkoda, że idzie lato i nie można objadać się bezkarnie... Dziękujemy i pozdrawiamy! Miło oglądać ludzi z pasją.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie dziękuję za przemiłe słowa :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  30. Niesamowicie dobre :) Wspaniałe danie w sam raz na Dzień Kobiet :)
    Dziękuję i pozdrawiam. Od dziś zaczynam "smakować" kolejne Twoje potrawy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Cieszę się, że smakowało :)
      Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  31. Ręce umyte, składniki gotowe, zabieram się z rodziną do gotowania. Mam przeczucie, że wyjdzie świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Jak bardzo żałuję, że nie weszłam tutaj przed wyprawą na zakupy, żeby dodać do listy białe wino. Już trudno, następnym razem. Tymczasem zabieram się za carbonarę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powodzenia :) Mam nadzieję, że będzie smakowało:)
      Następnym razem wino obowiązkowe ;)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  33. Serek mascarpone? Wydaje mi sie dziwnym połączeniem aczkolwiek musze spróbować. Ja do swojego carbonare dodaje zioła prowansalskie z odrobiną ocetu balsamicznego polecam :-)

    OdpowiedzUsuń
  34. Normalnie boska potrawa :) własnie zrobiłem :) Jesteś genialna :) dzieki

    OdpowiedzUsuń
  35. PYSZOTA!!!
    Właśnie dziś zrobiłam na obiad famili :D I no pyszota :D Milion razy lepsze niż to z "lubelli". Tylko, jeśli chodzi o przyprawy, to dodałam trochę bazylii i ziół prowansalskich. Pyszności :D
    Dziękuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogromnie mnie to cieszy :)
      Dzięki za komentarz :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  36. Na prawdę fajny i rzetelny przepis na carbonarę . Jutro go wypróbuję z maleńką modyfikacją , bo ja juz tak mam ;) Dziękuję i pozdrawiam Cię Monia :)
    Aga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Daj znać co zmieniłaś :D
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  37. Dlaczego pakujesz do carbonary śmietanę? Oryginalny przepis nie ma śmietany i jest o niebo lepszy.

    OdpowiedzUsuń
  38. "musi być śmietana" - wcale nie musi, kwestia gustu niby, ale wystarczą jajka. I raczej całe jajka, nie tylko żółtka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może nie do końca zrozumiałeś mój tekst ;) Przepisy są różne, mój akurat jest ze śmietaną i gwarantuję Ci, że jest pyszny :) Jeśli nie chcesz użyć śmietany to ja na pewno nie będę miała z tym problemu :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  39. Przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  40. uwielbiam to danie :) do tego lampka białego połwytrawnego wina ..... mniam

    OdpowiedzUsuń
  41. wyglada pieknie,nie mam dzis skladnikow ale jutro zrobie.pozdrawiam kobert

    OdpowiedzUsuń
  42. Ja dodałam śmietanę 18% i również dobrze wyszło, mimo, że robiłam ją pierwszy raz. Na pewno powrócę do przepisu:)

    OdpowiedzUsuń
  43. meega przepis, mega danie <3

    OdpowiedzUsuń
  44. Świetny przepis,właśnie zaczęłam ja robic z pysznym włoskim makaronem z Lidla :)

    OdpowiedzUsuń
  45. Najlepszy przepis na carbonarkę jaki znalazłam:-)

    OdpowiedzUsuń
  46. Ja robię ją (carbonarę) od 8 miesięcy - przez ten czas zdarzało mi się kilka razy jadać carbonarę na mieście i żadna nie dorasta tej do pięt. Chciałbym przypisać sobie zasługi, że to ja, to dzięki moim niesamowitym zdolnościom kulinarnym, że wkładam serce w gotowanie, że dbam o najmniejszy szczegół - niestety nie tym razem - to wszystko przez ten przepis i tego bloga i jego autorkę.
    PS dziś popełnię to danie po raz n-ty ;)

    OdpowiedzUsuń
  47. Dziękuję z cudowny przepis zrobiłam go w wersji Light po prostu cudo :)

    OdpowiedzUsuń
  48. Zrobiłam dzisiaj według Twojego przepisu swoją pierwszą carbonarę :) Zrezygnowałam jednak z wina i cebulki. Dodatkowo przyprawiłam suszonym majerankiem i rozmarynem. Wyszło przepyszne! Na pewno to danie na stałe zagości w mojej kuchni :)

    OdpowiedzUsuń
  49. Dziękuję Wam wszystkim za wsparcie :) Ogromnie mnie cieszy, że carbonara tak bardzo przypadła Wam do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  50. Skorzystałam z przepisu i byłam zachwycona. Zazwyczas robilam inaczej carbonara lecz chcialam tym uzyskać inny smak. Pyszne polecam!

    OdpowiedzUsuń
  51. Mmmmm.....uwielbiam Carbonarę :) Polecam przepis, testowany kilkakrotnie!!

    OdpowiedzUsuń
  52. Ja właśnie zrobiłam ten sos według twojego przepisu i jest przepyszny. Dzięki i pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  53. dziś ja skorzystałem z przepisu, rewelacja! wszystkim smakowało od 4 do 33lat:) wielkie dzięki za podzielenie się przepisem!

    OdpowiedzUsuń
  54. mmmmmmmmmmm pycha:)
    Pierwszy raz robiłam carbonare i na pewno nie ostatni ale na pewno z Twoim przepisem:)

    OdpowiedzUsuń
  55. Wygląda smacznie :*. Ja jednak robię carbonarę bez czosnku i cebuli, nie przepadam za nimi :o. Goraco Pozdrawiam :D.

    OdpowiedzUsuń
  56. Genialny przepis. Sprawdziłem i gorąco polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  57. Dzis na obiad na pewno carbonara :)

    OdpowiedzUsuń
  58. Fantastyczne! ja osobiście troszeczkę przypalam cebulkę. najlepszy boczek znalazłem w polo....rket. 400ml śmietany wystarcza na 5 osób. Pozdrawiam autorkę strony!

    OdpowiedzUsuń
  59. cudownie mi wyszło :P dzięki wielkie!!

    OdpowiedzUsuń
  60. Mialam smietanke 18% zrobilam jak w przepisie i sie zwazyla? Uzywam ja do penne i nigdy nie bylo takiej sytuacji, choc pierwszy raz w polaczeniu z zoltkami.. gdzie popelnilam blad? Gdyby nie to, danie przepyszne:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najczęściej śmietana waży się przy dużej różnicy temperatur (między śmietaną, a zawartością patelni). Warto użyć śmietanę w temperaturze pokojowej lub najpierw (przed wlaniem na patelnię) dodać do śmietany trochę sosu z patelni (w tym wypadku będzie to sos powstały ze szklenia cebulki z winem).
      Pozdrawiam! :)

      Usuń
  61. izomorfia3
    Właśnie skorzystałam z Twojego przepisu na ten makaron :)
    Pierwszy raz rodzina wyjadła wszystko do okruszka-nie zostało resztek.
    Użyłam Rieslinga,niczego nie dodawałam " od siebie " wszystko wg przepisu-dziękuję! :D

    OdpowiedzUsuń
  62. Odpowiedzi
    1. Smakuje jeszcze lepiej ;)
      Dziękuję i pozdrawiam :)

      Usuń
  63. Po raz pierwszy zmierzyłam się z carbonarą i ku mojemu zaskoczeniu wyszła rewelacyjnie ! Super przepis, na pewno wrócę tu nie raz ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Bardzo się cieszę :) Wpadaj częściej :)

      Usuń
  64. Korzystałam z tego przepisu juz wiele razy, za każdym razem wychodzi mi troszkę inaczej (różne proporcje, albo czegoś akurat nie mam), ale i tak za każdym razem jest rewelacyjne! Dzięki za tak smaczny przepis!!!!

    OdpowiedzUsuń
  65. Kilka dni temu skorzystałam z przepisu. W efekcie dziś biegnę po boczek i robię powtórkę :)) bardzo dobre! dziękuję za pyszny przepis :))
    Pozdrawiam,
    Agnieszka Wi

    OdpowiedzUsuń
  66. Super! Pierwszy raz przygotowałam Spaghetti carbonara, bałam się, że nie wyjdzie, a tu proszę...
    Nawet smaczne. ;-)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  67. Najpierw wpadłam do Ciebie po risotto a teraz po makaron :) Dla oszczędności kalorii zamienię tylko boczek na szynkę bądź kurczaka i zabieram się za przygotowanie! Dam znać jak wyszło w tej "odchudzonej" wersji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale z kurczakiewm to ie carbonara...troszke chudego boczku sie daje...;)

      Usuń
  68. Super smakuje ten makaron carbonara, dzięki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Makaron mogę jeść cały czas, tak jak Włosi, uwielbiam zwłaszcza spaghetti

      Usuń
  69. Mąż raz zrobił carbonare i zraziliśmy się wszyscy. Bardzo długo był to obiad skreślony z naszej listy, do czasu aż znalazłam ten przepis. Tak ta Carbonara posmakowała, ze dwa dni z rzędu musiałam ją zrobić. I jutro jest kolejny raz i na pewno nie ostatni. Dzięki ��

    OdpowiedzUsuń
  70. Musi być śmietana?? Byłaś we Włoszech że mówisz takie głupoty? Nigdy w życiu Włoch nie poda spaghetti carbonara że śmietaną, haha śmiechu warte.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niewazne czy poda......jest smaczne A jak smakuje to ok0 ja roilam z mascaropne pliius boczek.... pychaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

      Usuń
  71. może być cheddar zamiast parmezanu, bo akurat tylko tego składniku nie mam...?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. moze ale lepszy jest do tego parmeza

      Usuń
  72. Prawdziwa włoska carbonara nie ma ani bulionu ani (broń boże!) śmietany
    Jest tam tylko boczej, jajka, ser i pieprz( od tego się wzięła nazwa)
    Ten przepis to jakiś makaraon na sposób polski ''ala karbonara''

    OdpowiedzUsuń
  73. Przepis wypróbowany - wychodzi pychotka :)

    OdpowiedzUsuń
  74. Super przepis, jestem świeżo po zjedzeniu ;)

    OdpowiedzUsuń
  75. Wygląda obłędnie. Dopiero co jestem po posiłku, a już mam ochotę dalej jeść – wszystko przez Ciebie :-). I jak tu schudnąć...

    Carbonarę uwielbiam, ale niestety nie trafiłam w Polsce na restaurację, w której robiliby ją prawdziwie po włosku. Mieszkałam kilka lat we Włoszech i jestem uzależniona od makaronów... No nic, trzeba sobie radzić samemu. Sprawdzimy Twój przepis przy następnym weekendzie! Wygląda pięknie, zapewne równie dobrze smakuje! Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  76. To jest tragedia jakaś tradycyjny przepis już piszę sos: 100-200g pecorino
    Pieprz dużo
    Jajka 3
    Reszta:
    Guanciale ,150g
    Makaron 450g i tylko sól trzeba dać 1 łyżeczka
    Najbardziej tradycyjny przepis.
    Zamiast guanciale można pancette ,prosciutto,salami nie szynkę szwardzwaldzką.zamiast pecorino można dodać parmezan.

    OdpowiedzUsuń
  77. Uwielbiam! Teraz carbonarę robię tylko z Twojego przepisu 😍

    OdpowiedzUsuń