1 grudnia 2012

Pizzerki z mielonym mięsem na ostro

pizzerki, mielone mięso, pasta z papryki, placuszki, sakiewki, ciasto drożdżowe, cebula

Właściwie to sama nie wiem jak nazwać to danie bo pizzerkami tak naprawdę nie są, drożdżowymi sakiewkami też nie do końca, a placki kojarzą mi się dużo bardziej z ziemniakami bądź naleśnikami ;) Niech będą już pizzerki ;)
Pomysł na te cudeńka zaczerpnęłam ze starej gazety, nawet dokładnie nie wiem jakiej, bo to luźne kartki, które znalazłam w obszernym 'papierowym' zbiorze kulinarnym Mamy mojego M. Przepis zmodyfikowałam na moje potrzeby i tak zamiast dużych placków, upiekłam małe 'prawie sakiewki' z mięsem i pastą paprykową, którą nota bene dostaliśmy w wałówce od Mamy M. odjeżdżając z Piły :)
M. był przeszczęśliwy bo ja mięsa za często nie serwuję, a On jest bardzo, bardzo mięsożerny ;)
Te mini pizze sprawdzą się zarówno na obiad, jak i pożywną kolację, a jeśli zwielokrotnicie proporcje, wykarmicie gości na domowej imprezce :)

Składniki (na 9 sztuk):
ciasto:

250g (1,5 szklanki + 1łyżka) mąki pszennej + do podsypania
25g (pół kostki) świeżych drożdży
1/2 łyżeczki soli
1/2 łyżeczki cukru
125ml letniej wody
3/4 łyżki oliwy z oliwek

nadzienie:
ok 250g mielonego mięsa
1 średniej wielkości cebula
4 łyżki ostrej pasty paprykowej (użyłam domowej)
świeżo mielony pieprz
sól
płatki chilli
zioła prowansalskie

do posmarowania:
1 jajko
2 łyżki mleka

wykończenie:
ulubiony ser starty na tarce (może być gouda jak również pecorino - wybierz swój ulubiony:))
1 łyżka posiekanej natki pietruszki


Przygotowanie:

Do 125ml wody dodaj pokruszone drożdże, wymieszaj i odstaw na chwilę. W tym czasie do miski wsyp mąkę, sól i wydrąż dołek. Do dołka wlej zaczyn, wymieszaj i wyrób elastyczne ciasto (aż ciasto przestanie się kleić do rąk). Na koniec wlej na dno miski oliwę i jeszcze chwilowo wyrabiaj. Miskę z ciastem odstaw w ciepłe miejsce na około 30min (aż ciasto podwoi swoją objętość). W tym czasie poszatkuj cebulę i wymieszaj razem z mięsem i pastą paprykową. Dopraw solą, pieprzem, ziołami prowansalskimi i płatkami chilli. Oddzielnie w małej miseczce rozmieszaj jajko z mlekiem.
Po 30 minutach uderz w ciasto pięścią aby je odpowietrzyć i chwilowo wyrabiaj. Ciasto podziel na 9 mniejszych kawałków. Na obsypanej mąką stolnicy rozwałkuj 9 placków. Na środek każdego z nich nałóż farsz (ok 2 łyżeczki farszu na 1 placuszek) i zawiń ciasto na około 2cm, a następnie posmaruj ciasto mieszanką jajeczno-mleczną. Sakiewki ułóż na blaszce wyłożonej pergaminem i piecz w nagrzanym do 250*C piekarniku przez 12-15minut (góra - dół). Jeśli po 12 minutach pizzerki są już mocno przyrumienione zmniejsz temperaturę do 150*C. Kilka minut przed zakończeniem pieczenia posyp pizzerki tartym serem.
Podawaj gorące, udekorowane natką pietruszki.

Smacznego :)

 pizzerki, mielone mięso, pasta z papryki, placuszki, sakiewki, ciasto drożdżowe, cebula
 pizzerki, mielone mięso, pasta z papryki, placuszki, sakiewki, ciasto drożdżowe, cebulapizzerki, mielone mięso, pasta z papryki, placuszki, sakiewki, ciasto drożdżowe, cebula
pizzerki, mielone mięso, pasta z papryki, placuszki, sakiewki, ciasto drożdżowe, cebula
pizzerki, mielone mięso, pasta z papryki, placuszki, sakiewki, ciasto drożdżowe, cebula
pizzerki, mielone mięso, pasta z papryki, placuszki, sakiewki, ciasto drożdżowe, cebula

pizzerki, mielone mięso, pasta z papryki, placuszki, sakiewki, ciasto drożdżowe, cebula

pizzerki, mielone mięso, pasta z papryki, placuszki, sakiewki, ciasto drożdżowe, cebula
pizzerki, mielone mięso, pasta z papryki, placuszki, sakiewki, ciasto drożdżowe, cebula


26 komentarzy:

  1. Sprawdzą się, jako przekąska na imprezie sylwestrowej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. owszem :) Sylwester kojarzy mi się z bułkami z farszem pieczarkowym, ponieważ moja mama zawsze taki robiła, aby nas (dzieciaki) zadowolić :) Myślę, że jako dziecko (i nie tylko) bardzo szybko przyswoiłabym nową tradycję ;)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. dziękuję :) i smakują obłędnie :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Wyglądają trochę jak pide, pysznie chrupiąco i ostro. Wyjątkowo mnie cieszy pietruszka -nie kolendra, jako zwieńczenie :) U mnie wczoraj było chili con carne, również na ostro a jakże, lekko podkręcone słodyczą cynamonu. Grzać się trzeba, nie ma co!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak! Pide pasowałoby dużo lepiej :) Dziękuję :) Jestem wielką fanką pietruszki, a kolendra jest zbyt aromatyczna ;) Zimą na ostro i faktycznie grzać nie trzeba ;)
      Pozdrowienia :)

      Usuń
  4. Prezentują się świetnie :) I ja też wolę pietruszkę, kolendra i ja nie lubimy się zupełnie... Fajna propozycja na spotkanie z przyjaciółmi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pietruszka rządzi:) na spotkanie z przyjaciółmi ale i obiad czy bardziej treściwą kolację :) Polecam :)

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Dzięki ! Smakują jeszcze lepiej :D

      Usuń
  6. napatrzeć się nie mogę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Co masz na myśli jako ostra pasta paprykowa?
    Pizzerki coś idealnego dla mnie na przekąski :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam na myśli pastę zrobioną z miąższu z czerwonej papryki z dodatkiem ostrej papryczki :) Może to być również pasta z dodatkiem pomidorów :) Ja użyłam domowej (niestety nie spisałam przepisu na bloga), ale zapewne można kupić takową pastę w sklepie :) Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. dziękuję bardzo:)

      Usuń
  8. Czy mięso można najpierw usmażyć? Czy lepsze jest jak dodam surowe i zapiekę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie próbowałam smażyć przed pieczeniem, ale powinno się udać :) W takim razie przykryłabym mięso serem, żeby się nie wysuszyło :)

      Usuń
  9. Robiłam już muffinki pizzowe, ale to równie ciekawa alternatywa :)

    OdpowiedzUsuń
  10. A czy można je robić w formie na muffiny?

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam, chciałabym przygotować te pizzerki na imprezę... kiedy najlepiej je zrobić i jak/gdzie przechowywać? Chodzi mi o to, czy mogę je zrobić np rano, włożyć do lodówki i z lodówki dopiero wieczorem włożyć do piekarnika... co na to ciasto drożdżowe?

    OdpowiedzUsuń
  12. można przepis na pastę paprykową? :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  14. Mogę zrezygnować z Tych ostrości bo nie lubimy ostrych rzeczy

    OdpowiedzUsuń