8 grudnia 2012

Kurczak curry

kurczak curry, kurczak, przepisy, z curry, sos curry, z kurczakiem, ryz, potrawy z curry,

Kiedyś wydawało mi się, że nie lubię kuchni indyjskiej. Jakieś takie dziwne żółte sosy, za dużo przypraw - więc pewnie trudne w przygotowaniach itp. Nic bardziej mylnego! Moja opinia nie była oczywiście poparta żadnym doświadczeniem z kuchnią indyjską, a tylko zwyczajnym wizualnym przeświadczeniem, które powoli wypleniam w miarę dojrzałości kulinarnej. Kuchnia indyjska jest pyszna, a przygotowanie potraw indyjskich wcale nie jest trudne. Dowodem na to jest kurczak curry. Przyznam się, że pierwszy raz robiłam kurczaka curry i obiecuję, że nie ostatni :) Następnym razem oczywiście zacznę kombinować z mleczkiem kokosowym i poszerzę paletę przypraw, ale już za pierwszym razem wyszło znakomicie :) Pyszny kremowy i pikantny sos jest idealnym połączeniem dla kurczaka. Pewnie niektórzy z Was będą się zastanawiać, dlaczego pietruszka zamiast kolendry. Odpowiedź jest prosta. Za kolendra nie przepadam, a pietruszkę wręcz ubóstwiam :)

Składniki (na 2 głodne osoby):
1 szklanka ryżu
2 piersi z kurczaka (ok 500g)
280ml śmietanki 30% lub mleczka kokosowego
1,5 - 2 łyżeczki przyprawy curry
1/2 łyżeczki kurkumy
1 cebula średnia, drobno posiekana
1/2 łyżeczki pieprzu cayenne
1/2 łyżeczki cukru (użyłam trzcinowego)
1 łyżeczka masła
1 łyżeczka oleju do smażenia
świeże zioła do dekoracji (użyłam pietruszki i odrobiny koperku)

marynata:
1 ząbek czosnku drobno posiekany
3/4 papryczki chilli drobno posiekana
1 łyżeczka startego imbiru
ok 3 łyżek oleju
sok z 1/2 cytryny + starta skórka lub 1 limonka

Przygotowanie:
W misce przygotuj wszystkie składniki do marynaty i zalej je oliwą.  Umyj i oczyść kurczaka, pokrój go w kawałki i umieść w marynacie. Pozostaw na 10minut. W tym czasie ugotuj ryż według instrukcji na opakowaniu.
Na patelni zeszklij cebulkę na oliwie i odrobienie masła i lekko dopraw solą. Dodaj zamarynowanego kurczaka wraz z całą marynatą, dopraw solą oraz pieprzem i smaż do momentu, aż kurczak się przyrumieni. Następnie dodaj przyprawę curry, kurkumę, cukier i pieprz cayenne, smaż prze chwilę mieszając. Zalej całość śmietanką i trzymaj na małym ogniu, aż sos się trochę zredukuję.
Na talerze wyłóż ryż, na niego kurczaka curry i udekoruj całość ziołami. Podawaj gorące.

Smacznego :)

kurczak curry, kurczak, przepisy, z curry, sos curry, z kurczakiem, ryz, potrawy z curry,
kurczak curry, kurczak, przepisy, z curry, sos curry, z kurczakiem, ryz, potrawy z curry,

kurczak curry, kurczak, przepisy, z curry, sos curry, z kurczakiem, ryz, potrawy z curry,

45 komentarzy:

  1. Uwielbiam curry! Przeważnie robię z mleczkiem kokosowym, ze śmietaną jeszcze nie próbowałam. A wygląda bardzo apetycznie :D Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Mam w planach wypróbować z mleczkiem kokosowym :)
      Uściski :)

      Usuń
  2. Uwieeeeelbiam kurczaka curry, warzywa curry, wszystko, co z curry!
    ja też często robię ze śmietaną czy po prostu mlekiem :) ale z kokosowym to jednak coś - polecam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak tylko pójdę na zakupy dalej niż te osiedlowe, wrócę z mleczkiem kokosowym :D

      Usuń
  3. mi póki co kuchnia indyjska jest obca, ale tak zachęcająco napisałaś, że mam ochotę przyrządzić Twoje danie, tym bardziej, że dawno nie jadłam ryżu
    na zdjęciach wygląda bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Ja też rzadko jadam ryż, ale teraz będę chętniej po niego sięgać :)
      Uściski :)

      Usuń
  4. Wyglada pysznie i napewno takie danie przygotuje!

    OdpowiedzUsuń
  5. Znakomite. 10/10

    OdpowiedzUsuń
  6. mój chłopak jest z Indii. Przez żołądek do serca haha :p

    OdpowiedzUsuń
  7. proponuję jogurt zamiast śmietanki (zdrowiej i równie smaczne)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli ktoś jest na ścisłej diecie to również proponuję jogurt :) Ja jednak zdecydowanie polecam śmietankę lub mleczko kokosowe - smak o wiele lepszy :)

      Usuń
  8. super ten twój kurczak, z pewnością jest smaczny

    OdpowiedzUsuń
  9. 1/2 cukru (użyłam trzcinowego), ale 1/2 czego tego cukru? ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oczywiście 1/2 łyżeczki :) dziękuję, już poprawiam :)

      Usuń
    2. Nie ma za co :) Jeszcze w tym tygodniu wypróbuje przepis :D

      Usuń
  10. pychotka :) właśnie zrobiłem :)

    OdpowiedzUsuń
  11. wypróbowane, świetne, a zatem i "podziękowane" - dzięki za inspirację :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo smaczne - bukiet przypraw idealny i idealnie ostre; chodź moja żonka i syn powiedzieli, że trochę za ostre

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehehe, każdy ma inny próg ostrości ;)
      Cieszę się, że smakowało :)

      Usuń
  13. Przepis naprawde super. Danie łatwe w przygotowaniu. Zastanawiam sie czy pasowała by do tego jakaś surówka, może ktoś poleci?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! :) Bardzo się cieszę :)
      Ja spróbowałabym ze spaghetti z marchewki :)
      http://kuchennefantazje.blogspot.com/2012/12/spaghetti-z-marchewki-na-swieta.html

      Usuń
  14. do takiego przepisu polecam np>nan bred lub ciapati -placki z maki przepis znajdziecie w necie . Do smazenia uzywajcie klarowanego masła wtedy przyprawy sie nie spalaja a dają intensywny smak.Olej spala a masło nie >przyprawy smazy sie ok .1 minuty. mieszkam w UK bardzo lubie indyjska kuchnie czesto gotuje -ale nigdy nie ma to takigo smaku jak w ich restauracjach ale i tak jest pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  15. Jeszce jedno - po wyłozeniu wszystkiego na talerz polecam obok ryzu umiesćić trochę jogurtu naturalnego . To jest dopiero fantazja jak nabierasz ryz z kurczakiem i troche jogurtu pycha.a tak na marginesie powinno sie to jeśc paluchami >pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. jakiego oleju Pani używała do tego przepisu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej użyć oleju arachidowego lub masła klarowanego, ale olej rzepakowy też się nada :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  17. super przepis :) było tak smaczne, że nie zdążyłem zrobić nawet zdjęcia :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Rewelacyjny przepis!!! To jest najlepszy kurczak curry jaki jadłam!!! Teraz kurczak wg Twojego przepisu jest moim daniem popisowym :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Dawno,dawno temu (zaczyna się jak bajka choć wcale nią nie jest) jadłam coś tak smakowitego jak ten kurczak! Jest przepyszny !Bardzo dziękuję za podanie przepisu..Właśnie przygotowałam i zdaje mi się , że ponury nastrój jaki mnie dopadł, pryska gdzieś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę :) Cieszę się, że curry smakuje, a nawet poprawia nastrój :)

      Usuń
  20. Twoj przepis, choć odkryty przeze mnie juz w zeszłym roku jest jednym z nielicznych do ktorych wracam! - i to mysle jest jego najlepsza rekomendacja;) najlepiej smakuje z mlekiem kokosowym ktore nadaje mu orientalnego smaku i zapachu! Dziekuje serdecznie za smak i inspiracje :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  21. przepyszne! dziękuję za inspiracje ☺

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetny przepis, choć przypraw dawałam na oko, wyszło przepyszne ❤

    OdpowiedzUsuń
  23. Wygląda wspaniale, wczoraj mnie tym przepisem zainspirowałaś i właśnie go robię :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Dzisiaj zrobiłam...
    Jest przepyszne 😀😀

    OdpowiedzUsuń
  25. Wygląda wyśmienicie. Na pewno przetestuje

    OdpowiedzUsuń
  26. Można go przygotować a później podgrzać myślicie że będzie ok?

    OdpowiedzUsuń
  27. Dzięki pycha! Często robię ,syn mnie prosi,to jego ulubione danie! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń