26 lutego 2013

Pizza gyros

pizza, pizza z gyrosem, pizza z kurczakiem, pizza na cienkim cieście, ciasto na pizzę,


Dzień Pizzy był już dosyć dawno i zaowocował u mnie dwoma rodzajami pizzy na cienkim cieście. Jedną z nich - Capricciosę pokazywałam tutaj. Natomiast dopiero teraz udało mi się ogarnąć obowiązki z nową pracą i mogę pochwalić się drugą pizzą :)
Pizza gyros to jedna z moich ulubionych wersji, chociaż jak na kogoś, kto uwielbia prawie wszystkie kombinacje składników to chyba niewielkie wyróżnienie ;)
Pizza z kruczkiem jest bardzo pożywna i zaspokoi największych głodomorów :) Polecam i życzę smacznego :)

Z poniższego przepisu na ciasto wyjdą 2 cienkie pizze o średnicy ok 20cm, natomiast sos i dodatki podane są na jedną pizzę.



Składniki:
ciasto:
1 i 3/4 szklanki mąki pszennej
0,5 łyżki oliwy
1 łyżeczka soli
3/4 szklanki ciepłej wody
12,5g świeżych drożdży
szczypta cukru

sos jogurtowo-czosnkowy:

sól i pieprz do smaku

2 ząbki czosnku
1 łyżka majonezu jogurtowego
3 łyżki jogurtu naturalnego
1 łyżka soku z cytryny


dodatki:
4-5 średnich pieczarek
ok 100-150g piersi z kurczaka + mieszanka przyprawy: sól, pieprz, papryka słodka, papryka ostra, tymianek, rozmaryn, cząber (można użyć gotowej przyprawy do gyrosa)
oliwa z oliwek
1 kulka mozzarelli - 125g
2 łyżki gorgonzoli (opcjonalnie)
posiekana natka pietruszki

Przygotowanie:

W ciepłej wodzie rozpuść drożdże i cukier, a następnie zagęść 2 łyżkami mąki, wymieszaj i pozostaw na 10-15minut. Do miski wsyp resztę mąki z solą i wydrąż dołek. Wlej drożdże i oliwę, a następnie wyrób ciasto. Wyrobione ciasto przykryj ściereczką pozostaw do wyrośnięcia w ciepłym miejscu na około 1,5 godziny. Pod koniec wyrastania rozgrzej piekarnik do 250*C.
W tym czasie przygotuj sos i dodatki. Składniki na sos wymieszaj w miseczce (około dwie łyżki sosu wykorzystasz do posmarowania ciasta, a resztę opcjonalnie jako dodatek do upieczonej pizzy).  Pieczarki pokrój w plasterki. Oczyszczonego i osuszonego kurczaka pokrój na kawałki i podsmaż z przyprawami.
Wyrośnięte ciasto na pizzę przebij pięścią (odpowietrz), chwilę zagniataj i podziel na dwie części.
Każdą z części rozwałkuj na placek o średnicy ok 20cm i posmaruj 2 łyżkami sosu, połóż 3/4 pokrojonej na kawałki mozzarelli, rozłóż kawałki usmażonego kurczaka i pieczarki, a na koniec resztę mozzarelli i opcjonalnie gorgonzolę. Pizzę piecz w piekarniku do zarumienienia (przez około 15-20 minut).
Podawaj gorącą przyozdobioną świeżą natką pietruszki.


Smacznego :)

pizza, pizza z gyrosem, pizza z kurczakiem, pizza na cienkim cieście, ciasto na pizzę,
pizza, pizza z gyrosem, pizza z kurczakiem, pizza na cienkim cieście, ciasto na pizzę,



20 komentarzy:

  1. U mnie też pizza gościła kilka dni temu :) Twoja wygląda rewelacyjnie ;) narobiłaś mi smaka znowu ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie pizzy nie było od bardzo dawna, aż szkoda. Muszę się zabrać za nią koniecznie. Twoja wygląda tak smakowicie.
    Pozdrawiam Ilona

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie dzisiaj pizza i znowu ciemno i znowu zdjęcia nie zrobię. Twoja wygląda przepysznie:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zlituj się, laska! Nie dość, że takie pychoty, to jeszcze tak cudnie sfotografowane!

    OdpowiedzUsuń
  5. Już nawet nie pamiętam kiedy jadłam pizzę... zrobiłaś mi smaka!

    OdpowiedzUsuń
  6. smakowicie wygląda, bardzo lubię domowe pizze:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Domowa pizza na cienkim cieście - jak dla mnie bomba!:)

    Ściskam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ślinotoku dostałam....bo gyros to moja ulubiona pizza...no i rękę tradycyjnie wyciągnęłam po kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
  9. po co ja tu zajrzałam przed obiadem ??
    z trzy kawałki wciągnęłabym teraz jak nic :)
    pięknie wyszła!

    OdpowiedzUsuń
  10. Zdjęcia na 6 z plusem a pizza mniam, mniam. Już wiem czym przekupię Pana A. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudowna!
    Zdjęcia takie pyszne,że chce się pędzić do kuchni...

    OdpowiedzUsuń
  12. rewelacja, dodaję do menu na przyszły tydzień:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pizza gyros czy kebab to ostatnio moje ulubione danie ;) Zaczęło się od wizyty w Dominium, gdzie można dostać mega smaczną pizzę kebab. Od tego czasu domowe eksperymenty lub zamówienie do domu, gdy nie mam czasu.
    Dzięki za przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak dla mnie rewelacyjny smak i dodatki

    OdpowiedzUsuń
  15. Cudowna:) Od razu głodna się zrobiłam:)

    OdpowiedzUsuń
  16. ależ pyszności, szukam właśnie ciekawej pizzy i znalazłam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Pyszności... wygląda apetycznie, jutro spróbuję taką przygotować dla mojej rodzinki :)

    OdpowiedzUsuń