9 stycznia 2013

Bułki hamburgerowe

 bułki hamburgerowe, bułki, przepis, bułeczki, bułki do hamburgerów,

Domowe bułki hamburgerowe są niezastąpione. Sklepowe są zwykle zbyt miękkie, zaparowane i po prostu sztuczne. Robiąc domowego hamburgera chciałam zadbać o każdy szczegół, abym mogła cieszyć się smakiem zdrowego fast fooda ;)
Przepis pochodzi z bloga Liski. Bułki wyszły mięciutkie, lekko słodkie z delikatnie chrupiącą skórką. Idealne! Wykorzystałam 2 sztuki, a resztę zamroziłam, więc wkrótce dam Wam znać jak smakują po rozmrożeniu ;)
A już jutro przepis na beef burgera :)

Składniki (na ok. 7-8 bułek):
3/4 szklanki ciepłej wody
1/3 szklanki mleka w proszku
2 łyżki masła roztopionego i ostudzonego
1,5 łyżki cukru
3/4 łyżeczki soli
1 łyżeczka drożdży instant
1 jajko
2,5 szklanki mąki

wykończenie:
1 jajko lub samo żółtko
1 łyżka mleka
sezam

Przygotowanie:
Do dużej miski wlej wodę i wymieszaj w niej cukier, drożdże, mleko w proszku i masło. Odstaw na 10 minut. Dodaj jedno jajko, 1 szklankę mąki, sól i wymieszaj. Powoli zagnieć ciasto dodając stopniowo resztę mąki. Ciasto musi być elastyczne i nie powinno przyklejać się do dłoni.
Zagniecione ciasto pozostaw do wyrośnięcia na około 45minut.
Wyrośnięte ciasto podziel na mniejsze części (u mnie wyszło 7 sztuk) i uformuj z nich kulki. Wykładaj je na blachę wyłożoną pergaminem lub matą do pieczenia i lekko spłaszcz palcami. Posmaruj roztrzepanym jajkiem z dodatkiem mleka i obsyp obficie sezamem. Wstaw do rozgrzanego do 200*C piekarnika i piecz przez ok. 15minut.

Smacznego :)

bułki hamburgerowe, bułki, przepis, bułeczki, bułki do hamburgerów,
bułki hamburgerowe, bułki, przepis, bułeczki, bułki do hamburgerów,

14 komentarzy:

  1. Muszę w końcu upiec, uwielbiam wszystko co domowe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. domowe jest lepsze, zdrowsze i jaka satysfakcja :)

      Usuń
  2. racja, domowe są najlepsze, ja chyba mam jeszcze gdzieś zamrożona wersje pełnoziarnistą, muszę poszukać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepięknie wyglądają! Ja wprawdzie fanką hamburgerów nie jestem, no chyba że wegetariańskich, ale co to wtedy za hamburger ;) ale jak mężowi przygotuję wg. twojego przepisu to coś czuję, że masaż stóp mam jak w banku :) Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie podsunęłaś mi pomysł ;) Burgery w zamian za masaż...to bardzo sprawiedliwy układ ;)

      Usuń
  4. No proszę, tu serwują hamburgera, a u mnie potrzeba na bułeczki do hot-doga. Myślę, że ten przepis zmodyfikuję jedynie wydłużając kształt ciasta :) Super.
    Twoje spagetti marchewkowe zdobyło serca mojej rodziny, czas na hot dogi :)
    Ściskam Ilona

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie to cieszy :) Powodzenia z hot-dogami i smacznego! :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Super, będę musiała kiedyś wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. domowe bułki do hamburgerów są pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  7. oczywiście, że domowe są niezastąpione. I tak smacznie wyrosły.

    OdpowiedzUsuń