7 czerwca 2012

Szpinak w cieście francuskim

Wielkie brawa dla tego kto wymyślił ciasto francuskie! Uwielbiam ten produkt i nie zawaham się go użyć;)
Tym razem w wersji ze szpinakiem i fetą.
Tutaj w wersji z brokułami,




Składniki:
1/2 paczki ciasta francuskiego (ok 140g)
3kostki mrożonego szpinaku
kilka kostek sera feta
1 dymka
sól, pieprz
1 jajko do posmarowania ciasta
sezam




Przygotowanie:
Szpinak przygotuj według opisu na opakowaniu. Dodaj do niego pokrojoną drobno dymkę i dopraw do smaku solą i pieprzem. Ciasto francuskie podziel na kilka mniejszych fragmentów (ja z połowy ciasta wydzieliłam 3 mniejsze części). Dwa dłuższe brzegi fragmentu ciasta potnij na paski sięgające do 1/3 jego szerokości (czyli 1/3środkowa część jest pełna, a 2 boczne pocięte w poziome paski). Farsz ułóż na środku każdego elementu ciasta i dodaj fetę, ok 4 kostki na jedno "ciastko". Następnie kolejno przeplataj do środka przeciwległe paski surowego ciasta, posmaruj jajkiem i obsyp sezamem. Ułóż na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i  wstaw do nagrzanego do 200* piekarnika. Piecz do momentu, aż ciasto nabierze złotobrązowej barwy.
Jedz gorące bądź w temperaturze pokojowej.

4 komentarze:

  1. szkoda, że nie miałam tego przepisu wcześniej.. Ostatnio miałam sporo ciasta francuskiego i zrobiłam je na słodko, co za pech! Mam na następny raz podpowiedz :)
    pozdrawiam,
    Szana :)
    www.gastronomygo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. a ja następnym razem zrobię na słodko:) pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. hmm.. pyszna inspiracja! a z czym to podałaś?

    OdpowiedzUsuń
  4. tak naprawdę wzięłam do pracy na drugie śniadanie:) więc sama przekąska bez dodatków:)

    OdpowiedzUsuń