16 grudnia 2011

Owocowe fantazje

W takie beznadziejne deszczowe wieczory proponuję mały deserek na poprawę samopoczucia:)




Składniki (na 2 porcje):
1 banan
1 gruszka
1 małe jabłko
4 łyżki jogurtu 1%
1/2 tabliczki dobrej gorzkiej czekolady
mleko
cukier brązowy




Przygotowanie:
Do garnka z wodą wkładam miseczkę, a do niej pokruszoną czekoladę. Oba naczynia umieszczamy na palniku i doprowadzamy wodę do wrzenia. Zostawiamy na małym ogniu i czekamy aż czekolada się rozpuści. Dolewamy trochę mleka aby konsystencja była bardziej płynna. Ja przełamałam delikatnie gorzki smak czekolady brązowym cukrem, ale tylko odrobiną (ok 1/3 łyżeczki)!  Gruszkę i jabłko kroimy w kostkę, a banana w talarki (ja zostawiłam jabłko i gruszkę w skórce:)). Układamy warstwowo w szklankach i przekładamy jogurtem. Górę owoców oblewamy jeszcze ciepłą czekoladą, obsypujemy delikatnie mielonymi orzechami i dekorujemy owocem (ja ułożyłam paski jabłek).




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz