17 grudnia 2011

Placuszki owsiane z cukinią i sosem z sera blue

Mogę śmiało powiedzieć, że to najlepsza kolacja jaką jadłam! Lekka, zdrowa i pyszna!
Choć w wersji śniadaniowej na pewno równie dobrze się spisze, wymaga trochę więcej pracy, a rano rzadko kiedy ten czas mamy.
Ja szczerze mówiąc nie spodziewałam się tak genialnego smaku! Wykorzystałam produkty które zostały mi z poprzednich eksperymentów kulinarnych tj. sos serowy z obiadu i starta cukinia z wczorajszego śniadania.
Placki możecie zjeść bez dodatków na zimno:) Są bardzo pożywne, więc idealne pasują na przekąskę w pracy/uczelni.


Co więcej:
1. Zróbcie więcej sosu i włóżcie w słoiczku do lodówki na później.
2. Placków też możecie zrobić z podwójnej porcji i również włożyć w pojemniczku do lodówki. Później wyjmiecie placki, posmarujecie sosem serowym i włożycie na 3min do piekarnika na 180*C i ciepła kolacja gotowa!


Składniki:
placki owsiane:
3 łyżki otrąb owsianych
1 łyżka otrąb pszennych
1 jajko
1 łyżka jogurtu naturalnego 1%
1 filiżanka startej cukinii (w skórce)
sól, pieprz
(pietruszka i  pestki słonecznika)
parafina ciekła / oliwa z oliwek

ser lazur+philadelphia+mleko
1/2 filiżanki startej cukinii
sól


Przygotowanie:
Najpierw zaczynamy od placków. Otręby wsypujemy do miseczki, wbijamy jajko i dodajemy jogurt (to jest właściwie baza placków, którą można urozmaicać i doprawiać na rożne sposoby). Następnie ścieramy cukinię (tak aby wyszły nam 2 filiżanki startego warzywa) na grubych okach, solimy i odstawiamy na chwilę, aż wypuści sok. W tym czasie możemy posiekać pietruszkę i zrobić sos serowy. Przepis na sos opisałam tutaj:)
Cukinię odsączamy i 1 filiżankę dodajemy do masy otrębowej. Wlewamy odrobinę parafiny bądź oliwy i wsypujemy łyżkę pestek słonecznika. Doprawiamy do smaku i zabieramy się za smażenie. Jak zwykle, smażymy obustronnie na patelni teflonowej (bez tłuszczu)
Gotowe cieplutkie placki smarujemy sosem serowym i układamy na wierzchu startą cukinię.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz