24 listopada 2011

Mus czekoladowy z wkładką

Wieczorem często chodzi nam po głowie coś dobrego do zjedzenia. Szybkiego i najczęściej słodkiego.
Mus czekoladowy całkowicie zaspokoił moje podniebienie dlatego polecam go bardzo gorąco!


Składniki:
1/2 tabliczki czekolady mlecznej
1/2 tabliczki czekolady gorzkiej
mleko

wkładka:
pokruszone pistacje
zmielone orzechy (migdały i laskowe)

Przygotowanie:
Włóż małą miseczkę do garnka z wodą. Miseczka powinna być otoczona wodą ale nie powinna pływać. Czekolady połam na kostki (lub drobniej) i włóż do miseczki. Doprowadź wodę do wrzenia i trzymaj na ogniu tak aby kostki w miseczce się rozpuściły. Następnie dolej mleka (ja użyłam 0,5%). Ilość dolanego mleka zależy od tego jaką konsystencje chcecie uzyskać. Mój deser miał konsystencję zupy-krem tak aby orzechy utrzymywały się na powierzchni. No właśnie teraz czas na orzechy. Dekorujemy mus pierzynką z mielonych migdałów i orzechów laskowych, a także pistacje, które pięknie komponują się kolorystycznie i przełamują słodki smak.
Jeśli sam obierasz z łupin i kruszysz pistacje, staraj się oddzielić słone skórki. Jeśli będą przeważały nad słodyczą czekolady to nie będziesz mógł się cieszyć smakiem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz