14 grudnia 2012

Makaron w śmietanowym sosie z chilli

makaron z sosem, w sosie, potrawy z makaronu, makaron w sosie śmietanowym, makaron, chilli, ostry, pikantny, łatwy, prosty, szybki, kuchenne fantazje, obiad

Jaka byłaby ze mnie fanka makaronu, gdybym nie wrzucała tu co jakiś czas pysznych makaronowych wariacji? Żadna. Fanką jestem ogromną, więc kolej na kokardki w kremowym aczkolwiek ostrym sosie śmietanowym :)
Ostatnio, przy przygotowaniach makaronu, nie rozstaje się z winem i to całkiem dosłownie ;) Do smażenia dodaje wino, podczas kucharzenia popijam wino i do obiadu również podaję wino ;) Ostatnio nawet moje ślinianki odmawiają posłuszeństwa i kurczą się jak szalone w obawie przed cierpkim, cytrusowy smakiem. Na szczęście nie dzieje się to za każdym razem. Ufff.
A Wy lubicie dodawać wino do potraw i popijać je do obiadu? Czy Wasze ślinianki też się buntują? Wolałabym nie być odosobnionym przypadkiem ;)

Składniki (dla 2 osób):
200 g makaronu (u mnie kokardki)
1 ząbek czosnku posiekany w plasterki
1 cebula drobno posiekana
1/2 papryczki chilli drobno posiekana
2 szczypt papryki w proszku
1/2 szklanki (125ml) białego wina
100ml śmietanki 30%
2 łyżki jogurtu naturalnego
natka pietruszki
sól, pieprz
1 łyżeczka masła
1 łyżeczka oliwy

Przygotowanie:
Makaron ugotuj al dente według instrukcji na opakowaniu. Na patelni rozpuść masło z dodatkiem oliwy i zeszklij cebulę doprawioną solą. Dodaj czosnek oraz papryczkę chilli, smaż przez ok 2-3 minuty, a następnie zalej całość winem. Po odparowaniu alkoholu dodaj śmietanę, a chwilę później jogurt i zostaw na małym ogniu aby sos się zredukował i zgęstniał. Dopraw papryką w proszku, a na sam koniec dorzuć posiekaną natkę pietruszki. Makaron przełóż na patelnie, zadbaj, aby każda kokarda 'utopiła' się w sosie, a następnie przełóż porcje na talerze. Podawaj gorące.

Smacznego :)

makaron z sosem, w sosie, potrawy z makaronu, makaron w sosie śmietanowym, makaron, chilli, ostry, pikantny, łatwy, prosty, szybki, kuchenne fantazje, obiad
makaron z sosem, w sosie, potrawy z makaronu, makaron w sosie śmietanowym, makaron, chilli, ostry, pikantny, łatwy, prosty, szybki, kuchenne fantazje, obiad

makaron z sosem, w sosie, potrawy z makaronu, makaron w sosie śmietanowym, makaron, chilli, ostry, pikantny, łatwy, prosty, szybki, kuchenne fantazje, obiad

7 komentarzy:

  1. Dla mnie wino niejednokrotnie gra pierwsze skrzypce i to ono determinuje temat kolecji bądź obiadu... do białego mam słabość wyjątkową.nie jesteś więc odosobnionym przypadkiem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chodziło mi bardziej o kurczące się ślinianki z tym odosobniony przypadkiem ;) Ale mimo wszystko cieszę się, że ktoś obdarza wino równie wielkim uczuciem co ja :)

      Usuń
    2. ..tego zjawiska u siebie nie zaobserwowałam ;)

      Usuń
  2. Winko do obiadu to jest to! :) Lubię bardzo :)

    OdpowiedzUsuń