28 listopada 2011

Bananowe placuszki

Jestem fanką śniadań, dlatego dogadzam sobie od rana w jak najlepszy sposób:) Dziś były to bananowe placuszki w wersji light.
Zawsze staram się przyrządzać potrawy w dietetyczny sposób, aby uspokoić sumienie i zadbać o swój układ pokarmowy:P Nie jest trudno zastąpić jogurt wersją o niższej zawartości tłuszczu, bądź wybrać w sklepie mąkę pełnoziarnistą. W tym przypadku trzymałam się tych wszystkich zasad. Co więcej placuszki były słodkawe bez dodawania cukru, ponieważ banan jest słodkim owocem, a jednocześnie ma dużo błonnika!

naleśniki, przepis naleśniki, placuszki, placki na słodko, przepis na naleśniki, ciasto naleśniki, naleśniki razowe, naleśniki z mąki razowej, orzechy, śniadanie, banan,

Składniki:
4 łyżki mąki pszennej pełnoziarnistej
2 łyżeczki mąki pszennej
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki cynamonu
1 średni, dojrzały banan
1 jajko
mleko
jogurt 1% tłuszczu

naleśniki, przepis naleśniki, placuszki, placki na słodko, przepis na naleśniki, ciasto naleśniki, naleśniki razowe, naleśniki z mąki razowej, orzechy, śniadanie, banan,

Przygotowanie:

Rozdrobnić widelcem banana na jednolitą masę. Dolać odrobinę mleka. Dodać cynamon i proszek do pieczenia, a następnie obie mąki. Na końcu dodać jajko i wszytsko wymieszać. Aby uzyskać konsystencję gęstej śmietany możesz dodać mleko lub jogurt. Ja dodałam jogurt:)
Placki usmaż na suchej patelni z obu stron do uzyskania złotego koloru.

Z placuszków zrobiłam pyszną piramidkę, przekładając je jogurtem i szczyptą cukru brązowego. Nie przesadzajcie z cukrem, spróbujcie najpierw placuszków bez dodatków:)

Smacznego:)


2 komentarze: