30 stycznia 2014

Kotlety jaglane z cukinią

kasza jaglana przepisy, kotlety jaglane, z kaszy jaglanej, dietetyczne przepisy, jaglane burgery, kotlety z cukinią


Nie popisałam się intensywnością publikowania wpisów w Nowym Roku. Mam nadzieję, że nie będzie to normą. Prawda jest taka, że musiałam się na nowo zorganizować i zebrać siły na nadchodzące projekty i wyzwania. A zbierałam siły bardzo aktywnie bo na siłowni :) Prawdopodobnie to dzięki sporej dawce ruchu mam ostatnio wyborny nastrój i mam nadzieję, że przełoży się to na ilość i jakość postów.
Cały czas odkrywam jak wiele przyjemności daje mi wizyta na siłowni i totalnie się od niej uzależniłam. Wraz ze sportowymi wyzwaniami przyszły również te żywieniowe. Ten artykuł zapoczątkował moją przygodę z kaszą jaglaną (stąd również zaczerpnęłam informacji jak ją gotować) i od tej pory jestem jej fanką! Jaglane burgery to tylko jeden z wielu przepisów jakie ostatnio przyrządzam, a i je można zrobić na milion sposobów.
Kotlety jaglane są świetne na obiad. Bardzo sycące i turbo zdrowe. Jednak ja najbardziej lubię brać je do pracy! Jeśli masz w biurze mikrofalę to jeszcze lepiej - ciepłe śniadanie wspomaga metabolizm:)

A co Wy myślicie o kaszy jaglanej? Jakie są Wasze ulubione przepisy?


Składniki (ok. 8 kotletów):
1 szklanka kaszy jaglanej + 2 szklanki wody do gotowania
1 cukinia
2 małe papryczki chilli
3 ząbki czosnku
2 szalotki
1 jajko
1/3 szklanki otrębów owsianych
garść suszonych pomidorów (opcjonalnie)
ok 1 szklanka mielonego siemienia lnianego do panierowania *
sól
świeżo mielony pieprz
ok. 2 łyżki oleju / oliwy do kaszy (użyłam oleju sezamowego, polecam też oleje orzechowe)
olej do smażenia

dodatki (na 1os):
duża garść rukoli wymieszana z 1 łyżeczka ulubionego zielonego pesto

* Siemię lniane świetnie zastępuje bułkę tartą. Jest bardzo oleiste i nie wchłania tak dużo oleju z patelni podczas smażenia. 

Przygotowanie:
2 szklanki wody zagotuj w rondelku z grubym dnem. Kaszę jaglaną przepłucz pod bieżącą wodą, a następnie wsyp do gotującej się wody. Gotuj pod przykryciem na minimalnym ogniu przez około 10-12minut. Po tym czasie kasza powinna wchłonąć cała wodę.
Do tego przepisu lepiej lekko przegotować kaszę (będzie ona bardziej zbita-lekko zakalcowa) ponieważ sypka będzie sprawiała kłopoty przy formowaniu kotletów. Garnek zdejmij z kuchenki.
Do kaszy dodaj 2 łyżki oleju sezamowego i szczyptę soli, a następnie wymieszaj całość i odstaw do lekkiego przestygnięcia.
Na tarce (duże oka) zetrzyj cukinię (wraz ze skórką) i szalotki.Czosnek i papryczki chilli drobno posiekaj. W dużym naczyniu wymieszaj ze sobą kaszę jaglaną z resztą składników, a następnie wbij jedno jajko i dodaj otręby. Dopraw solą oraz pieprzem i wymieszaj dokładnie.
Mieszając musić wyczuć czy 'ciasto' jest gotowe na formowanie. Jeśli konsystencja wyda Ci się za luźna zagęść ją otrębami. Jeśli za sztywna, wbij jeszcze jedno jajko.
Uformowane kotlety obtocz w mielonym siemieniu lnianym.
Na rozgrzaną patelnię wlej olej i poczekaj aż uzyska wysoką temperaturę. Kotlety smaż z obu stron do chwili lekkiego zezłocenia (ok 2-3min na stronę). Następnie Kotlety przełóż na blachę wyłożoną pergaminem i piecz w temparaturze 200*C przez 15-20min.
Gorące kotleciki wykładaj na talerz z rukolą.

Smacznego! :)
p.s. kotlety świetnie też smakują z ketchupem! ;)

kasza jaglana przepisy, kotlety jaglane, z kaszy jaglanej, dietetyczne przepisy, jaglane burgery, kotlety z cukinią
kasza jaglana przepisy, kotlety jaglane, z kaszy jaglanej, dietetyczne przepisy, jaglane burgery, kotlety z cukinią
kasza jaglana przepisy, kotlety jaglane, z kaszy jaglanej, dietetyczne przepisy, jaglane burgery, kotlety z cukinią
kasza jaglana przepisy, kotlety jaglane, z kaszy jaglanej, dietetyczne przepisy, jaglane burgery, kotlety z cukinią
kasza jaglana przepisy, kotlety jaglane, z kaszy jaglanej, dietetyczne przepisy, jaglane burgery, kotlety z cukinią

26 komentarzy:

  1. Dobrze Cię widzieć!! Zaraź mnie proszę tym zamiłowaniem do siłowni, przyda się :) Burgery biorę od Ciebie, ale nie podgrzewam w mikrofali - mikrofala zabiera całe dobro z naszych dopieszczonych w domu posiłków. Polecam termos obiadowy - daje radę :) obiad musi być ciepły, śniadanie o tej porze roku zresztą też!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Eeee....to podobno jeden z mitów o kuchence mikrofalowej ;) mam nadzieję ;)
      Też dobrze Cię widzieć! Mam nadzieję, że chociaż samym wspominaniem o siłowni uda mi się nią zarazić ;)
      Pozdrawiam i ściskam :)

      Usuń
  2. te kotleciki są świetne! to bardzo smaczny i zdrowy pomysł na obiad, który z chęcią odtworzę u siebie :)
    zdjęcia też bardzo mi się podobają! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. wyglądają bardzo smacznie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny przepis! Tylko zastąpiłabym cukinię czymś innym, na przykład burakiem albo marchewką. Nie sezon teraz na cukinię, więc nie ma pełnej gamy dobra plus jest skrajnie droga ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Tobą! Z wieloma korzennymi warzywami już testowałam i wychodzą pyszne:) Na pewno niedługo na blogu pojawi się więcej wariacji na temat kotletów jaglanych :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. sliczne zdjecia a danie wyglada smakowicie!

    OdpowiedzUsuń
  6. kaszę jaglaną bardzo lubię, świetna propozycja, w postaci kotlecików nie jadłam
    muszę je zrobić koniecznie

    OdpowiedzUsuń
  7. świetny pomysł!:) obowiązkowo do wypróbowania przy najbliższej okazji:)
    ach gdybym i ja się za te ćwiczenia wzięła :P

    OdpowiedzUsuń
  8. Kaszę jaglaną uwielbiam!!jemy ją na śniadanie, do obiadu i na deser...uwielbiam czekoladowy budyń z daktylami. Pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
  9. Czy zamiast cukinii mogę użyć ugotowanego brokuła? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie :) Możesz też dorzucić trochę orzechów np. nerkowca lub ziemnych - fajnie będą się komponować z brokułem i papryczką chilli :)

      Usuń
  10. Może i smaczne ale te kotleciki to ok.2000 kcal

    OdpowiedzUsuń
  11. Czym mogę zastąpić otręby owsiane?

    OdpowiedzUsuń
  12. wiele pomysłów postaram sie wykorzystać dziękuje :)

    OdpowiedzUsuń