4 lipca 2013

Pesto z bazylii

pesto, przepis, sos, z bazylii, bazyla, zielone pesto, green pesto, przepis na pesto,

Pesto jest stałym bywalcem w mojej kuchni, ale rzadko robię go w pełnej wersji, bo albo nie mam orzeszków pinii, albo nie dodaję czosnku, żeby nie 'pachnieć' w pracy itp ;) Tym razem pesto zrobiłam ze wszystkim składnikami i z przewagą orzeszków oraz sera czyli tak jak lubię najbardziej :)
Jeśli robisz pesto jako dodatek, może być ono bardziej gęste. Natomiast jeśli jest jedynym towarzystwem makaronu, polecam dodać więcej oliwy.



Składniki:
1 pęczek/ doniczka bazylii (same listki)
2-3 łyżki tartego sera pecorino lub parmezan
2-3 łyżki orzeszków pinii
oliwa z oliwek, ilość zależy od pożądanej konsystencji
1-2 ząbki czosnku (można pominąć jeśli będzie stosowany do kanapek)
sól
świeżo mielony pieprz

Z tej porcji wyjdzie pesto, które będzie idealne do makaronu dla 2óch osób.

Przygotowanie:Wszystkie składniki (bazylię, ser, orzeszki pinii i oliwę) wraz z przyprawami (sól, pieprz, czosnek) zmiksuj na gładką masę w malakserze/blenderze.


Smacznego :)


pesto, przepis, sos, z bazylii, bazyla, zielone pesto, green pesto, przepis na pesto,
pesto, przepis, sos, z bazylii, bazyla, zielone pesto, green pesto, przepis na pesto,
pesto, przepis, sos, z bazylii, bazyla, zielone pesto, green pesto, przepis na pesto,
pesto, przepis, sos, z bazylii, bazyla, zielone pesto, green pesto, przepis na pesto,

pesto, przepis, sos, z bazylii, bazyla, zielone pesto, green pesto, przepis na pesto,




26 komentarzy:

  1. nie no genialne te foteczki! podziwiam! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. na 100% wypróbuję ;)

    zapraszam również do siebie
    http://cooking-is-my-passion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie!
    Pesto klasyczne,najlepsze.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam pesto bazyliowe!
    Cudne zdjęcia, a gif na końcu wymiata!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudne foty Monia, mimo natłoku spraw wciąż się rozwijasz blogowo - podziwiam a pesto kocham miłością najszczerszą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Staram się jak mogę :) Dzięki Aguś :) Ściskam :)

      Usuń
  6. To, że uwielbiam pesto to żadna nowina, ale od dziś uwielbiam również Twoje zdjęcia:-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam pesto i robię z różnorakiej zieleniny jaką mam pod ręką :) Jak zwykle zachwyciłaś mnie zdjęciami, a dodatkowo rewelacyjnym "filmikiem" na końcu :) Super.
    Ściskam Ilona

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też wykorzystuję każdą zieleninę jaka wpadnie mi w ręce ;)
      Dzięki i pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Foty jak marzenie... I pesto też!

    OdpowiedzUsuń
  9. Próbowałam z różnym zielskiem, ale bazyliowe to jest No1 :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Robiłam już kilkukrotnie, jak dla mnie idealne do caprese :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pesto wiadomo pyszne, a na Twoich fotach jeszcze bardziej apetyczne!

    OdpowiedzUsuń
  12. Raz, dwa, trzy i gotowe? Dlaczego pesto nie gości jeszcze u mnie w kuchni ;) ;) taki prosty przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  14. super przepisy! zakochałam sie w zdjęciach makaronów i dzis testowałam Carbonarę:) pychota! chciałam tylko zapytać o pesto...czy można robić z purpurowej bazylii? ile czasu od przyrządzenia może stac w lodówce? i czy można je mrozic? z góry dziekuję za poradę :)

    OdpowiedzUsuń
  15. mam duzo bazylii w ogródku musze w końcu zrobic takie domowe pesto :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetny przepis tylko mam problem z dostaniem orzechów;(

    OdpowiedzUsuń
  17. witam. zamiast orzechów pinii użyłem nerkowca (chyba szerzej dostępny) i dodałem odrobinę soku z limonki. pycha. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Oj kochana, ale mi narobilas smaka ;) Jutro wyprobuje Twoj przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Zrobilam, zjadlam i bardzo smakowalo :) Dziekuje za przepis, na pewno skorzystam jeszcze nie raz w przyszlosci ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam to pesto z makaronem i do tego podpieczone pomidorki koktajlowe

    OdpowiedzUsuń
  21. sprubójcie pesto z innych składników nie tylko z bazylii ale tańszych odpowiedników moze wam nawet bardziej posmakuje, ja mam robocika mycook koheresen i pełno przepisów poznjadywałem. Ładne fotki swoją droga

    OdpowiedzUsuń