3 czerwca 2012

Kotleciki wołowe z sosem pomidorowym

kotleciki, przekąska, sos pomidorowy,

Pewnego dnia, rano wpadam na pomysł zrobienia mięsnego śniadania, co mi się często nie zdarza. A że było to już późne śniadanie potraktowałam je bardziej jak lunch. Zrobiłam wołowe kotleciki, z myślą o moim bardzo mięsożernym chłopaku:P
Całość wymaga niewielu składników i jest bardzo prosta.



Składniki (na 7kotlecików):
250g mielonego mięsa wołowego
1 szalotka
(1 papryczka chilli)
sól, pieprz
jajko
1 łyżka bułki tartej
2 łyżki mielonych orzechów

sos:
2 duże pomidory
1 szalotka
2 ząbki czosnku
zioła
sól, pieprz
prażone ziarna słonecznika


Przygotowanie:
Pokrój szalotkę w drobną kosteczkę i wymieszaj z mięsem w niedużej misce. Dopraw do smaku solą i pieprzem. Jeśli lubisz pikantne potrawy, dodaj drobno pokrojoną papryczkę chilli.
Na jednym talerzu wymieszaj bułkę tartą z orzechami, a na drugim roztrzep jajko. Uformowane kotleciki obtaczaj w jajku, a następnie w panierce i układaj na rozgrzanej patelni grillowej. Smaż do momentu, aż nabiorą złocistego koloru. W tym czasie przygotuj sos. Pokrój drugą szalotkę, czosnek i pomidory w kosteczkę. Na patelni rozgrzej oliwę z oliwek i podsmaż poszatkowane składniki. Duś tak długo, aż pomidory będą miękkie. Dopraw solą, pieprzem i ziołami.
Kotleciki z sosem podawaj na ciepło np. nadziane na wykałaczki.


3 komentarze:

  1. Jak apetycznie wygląda takie jedzonko, a już zwłaszcza sos mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jedno jest pewne, było to bardzo sycące śniadanie. Dla mnie taki zestaw był by idealny po imprezie. Zjadłabym cały talerz :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bingo! Też byliśmy po imprezie i żałowałam, że nie zrobiłam podwójnej porcji:P

    OdpowiedzUsuń