14 kwietnia 2013

Ciasto Shrek

Ciasto Shrek

O Shreku pisałam już jakiś czas temu na facebooku, ale niestety dopiero teraz doczekał się publikacji. Po raz pierwszy zielonym ciastem poczęstowała mnie Mama M. i od razu się w nim zakochałam. Jest słodkie (ale nie przesadnie) i lekko kwaskowe. Moim zdaniem idealne!
Ciacho Shrek wymaga trochę uwagi i czasu ale z pewnością uznacie, że jest tego warte :)
W oryginalnej wersji (przepis dostałam od Mamy M.) wierzchnią warstwą była zielona galaretka, jednak ja postanowiłam użyć owoców kiwi :)

Składniki:
2 zielone galaretki (np kiwi, agrest )
1 duża butelka (900 ml) zielonego soku 'Kubuś' lub 'Pysio'
2 budynie (mogą być waniliowe albo śmietankowe)
1/2 l kremówki
1/3 - 1/2 szklanki cukru pudru
3 łyżeczki żelatyny
8 owoców kiwi

Biszkopt:
4 jajka
130g cukru
130g mąki pszennej (2 łyżki mąki pszennej zamienić na 2 łyżki mąki ziemniaczanej)
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Biszkopt po upieczeniu można lekko skropić mieszanką: soku cytryny, cukru i odrobiny wody.
 
Przygotowanie:

Biszkopt:
Jajka ubić z cukrem na puszystą masę, aż podwoją objętość. Stopniowo dodawać wymieszane i przesiane mąki z  proszkiem do pieczenia i dalej miksować. Masę biszkoptową wylej na blaszkę wyłożoną pergaminem i piecz w nagrzanym do 180*C piekarniku przez około 35-40min. Sprawdź pod koniec ciasto metodą suchego patyczka.
Przestudzony biszkopt skrop delikatnie mieszanką soku cytryny, cukru i odrobiny wody.

Sok zagotuj w dużym garnku. Budyń w proszku rozmieszaj w 100 ml wody i wlej do wrzącego soku. Zagotuj i zdejmij z ognia.
Do gorącej masy wsyp 2 zielone galaretki i dokładnie wymieszaj. Odstaw do wystygnięcia, ale od czasu do czasu zamieszaj.
Przestudzoną zieloną masę przełóż na biszkopt i wstaw do lodówki.
Żelatynę rozpuść w 1/4 szklanki ciepłej wody i odstaw na 5-10min. Dodaj wrzątek tak aby całość zajmowała nieco ponad 1/3 szklanki i porządnie rozmieszaj. Ubij kremówkę ze szczyptą soli, a następnie powoli dodawaj cukier puder. Na końcu dodaj żelatynę.
Białą masę rozłóż równomiernie na zielonej i ponownie wstaw do lodówki aż śmietana stężeje.
Kiwi obierz ze skórki i pokrój w plasterki, a następnie ułóż na wierzchu ciasta.


Smacznego :)


18 komentarzy:

  1. Twój przepis mi się bardzo podoba, zapisuję!:) chyba jako jedyny nie ma w środku delicji, których nie znoszę, a intryguje mnie jak napisałaś, że jest lekko kwaskowate i nieprzesłodzone, czy takie jak lubię:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mogłabyś mi jeszcze napisać w jakiej foremce robiłaś - klasyczna prostokątna blacha czy taka kwadratowa?:)

      Usuń
    2. Dziękuję Anulla :) Jestem pewna, że Shrek przypadnie Ci do gustu :)
      Blacha: 28x35cm, ale może być mniejsza, wtedy ciasto będzie wyższe :)

      Usuń
    3. Ja za delicjami też nie przepadam :) wygląda bardzo smacznie ;)

      Usuń
  2. O jezu, cudowny, bardzo chetnie bym go zweganizowala ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam! Wyszło Ci idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. zielono mi!
    biedny Shrek pewnie już cały zjedzony :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z bliżej nieznanych przyczyn, jakoś się do tej pory nie interesowałam szrekiem, wyglądał mi tak... cukiernianie ;) Ale Twój - super, chyba się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mniam... To ulubione ciasto pewnej młodej damy (córa koleżanki Moniki). Zawsze mama jej musi upiec zielone ciasto:) Ja się nigdy nie zdecydowałam na pieczenie Shreka.
    Ale wygląda obłędnie...
    Ściskam Ilona

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo lubię :) pięknie wygląda z kiwi :D

    OdpowiedzUsuń
  8. ekstra wygląda, lubię takie kwaskowate ciasta

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo mi się podoba! Na pewno chętnie przetestuję u siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jadłam ten placek (z zieloną galaretką) i był pyszny:)) Tak jak piszesz nie za słodki, kwaskowaty... w sam raz :))

    p.s świetnie gotujesz i robisz śliczne zdjęcia :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń