7 kwietnia 2012

Babka bananowo-czekoladowa z nutką espresso


W czasie świąt wielkanocnych babki zabraknąć po prostu nie może!
Jako że tradycyjnie, w mojej rodzinie, to właśnie do mnie należy ta zacna fucha tak i w tym roku zabrałam się za ten pyszny wypiek:)
Aby wszyscy Ci którzy dbają o linię bądź po prostu chcący się zdrowiej odżywiać mogli te święta spędzić jedząc to piaskowe cudo, a nie tylko wąchając, 'zupgradowałam' (udoskonaliłam) mój stary przepis!:D




Zmniejszyłam ilość cukru zastępując go bananem, a orzechy mielone wzbogaciły wypiek o zdrowy tłuszcz.





Składniki:
6 jaj
3/4 szklanki mąki ziemniaczanej
2 łyżki mąki pszennej
2 łyżki mąki pszennej razowej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
4 łyżki mielonych migdałów
3/4 tabliczki dobrej gorzkiej czekolady
3 dojrzałe banany
1/3 szklanki oleju
1/3 szklanki cukru trzcinowego
1 filiżanka espresso


Przygotowanie:
W dużej misce ubij białka na sztywną pianę (ze szczyptą soli), a następnie powoli dodawaj żółtka z cukrem, cały czas miksując. Później dodawaj kolejno zmiksowane banany i wszystkie suche składniki. Na samym końcu wlej espresso i olej.
Formę do babki lekko wysmaruj olejem i obsyp otrębami owsianymi zamiast bułki tartej.
Wlej 1/2 masy do foremki, a do drugiej połowy dodaj startą czekoladę. Wymieszaj i uzupełnij foremkę resztą ciasta. Jeśli chcesz mieć jednokolorową babkę możesz dodać czekoladę wcześniej:)
Wstaw formę do piekarnika rozgrzanego do 150* i piecz przez około godzinę sprawdzając wykałaczką czy ciasto nie jest już surowe.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz