30 marca 2012

Ciasto cukiniowe z orzechami

Obiecałam więc jest:D Ciasto z cukinii!
Bez dodatku tłuszczu i cukru! Łatwe do zrobienia, a przy tym smaczne i zdrowe:)
Cukinia ma w sobie dużo cukru, dlatego grzechem byłoby nie wykorzystać jej do wypieków!
W dodatku mnie zachwyca kolor i zapach ciasta. Bajeczny!



Składniki:
2 cukinie
1,5 szklanki tartych orzechów (migdały plus orzechy laskowe)
3 łyżeczki mąki pszennej
4 jajka
tarta skórka z 1 cytryny
garść pistacji
garść migdałów
3 łyżki sezamu
2 łyżki miodu
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
1/2 łyżeczki cynamonu


Przygotowanie:
Cukinię zetrzyj na małych oczkach i lekko posoloną odstaw na ok 20 minut aby wypuściła sok. W tym czasie w dużej misce utrzyj żółtka z miodem i kolejno dodawaj wszystkie suche składniki: proszek, cynamon, sodę, tarte orzechy, mąkę i na końcu dobrze odsączoną cukinię. Białko ubijamy na pianę i dodajemy do reszty powoli mieszając. Na końcu dorzucam tartą skórkę z cytryny i trochę chrupiących dodatków: rozdrobnione pistacje i migdały oraz 2 łyżki sezamu. Mieszamy, a następnie wlewamy ciasto do foremki (w tym wypadku użyłam keksówki) i wstawiamy do rozgrzanego do 180* piekarnika na 40minut. Ja posypałam 1 łyżką sezamu ciasto już będące w foremce, które po upieczeniu wyglądało przez to jak chlebek:P Po
40min wyjmij ciacho i poczekaj aż ostygnie. Jeśli lubisz polewy, a ciasto wyda Ci się za mało słodkie możesz oblać je czekoladą.


Ja przygotowałam sos czekoladowo-cytrynowy składający się z:
1/2 tabliczki gorzkiej czekolady
1-2 łyżek mleka
soku z 1/3 cytryny
1/2łyżeczki miodu

Pysznie i pachnąco!
Smacznego!!!

1 komentarz:

  1. Jakiej wielkości powinny być cukinie, czy może Pani podać mniej więcej ile wagowo powinno być samej cukinii? Z góry dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń