24 listopada 2011

Naleśniczki z konfiturą

Wyjęłam rano słoiczek z konfiturą mojej Mamy i zastanawiałam się jakie danie może przystroić...
Padło znowu na naleśniki!


Składniki:
1/2 filiżanki mąki pszennej razowej
1/2 filiżanki mąki pszennej
1 jajko
1 filiżanka mleka
1 łyżka parafiny ciekłej/ oleju rzepakowego
szczypta soli
3/4 łyżeczki cukru pudru

Dodatki:
konfitura (u mnie z czerwonych porzeczek)
owoce (kaki, kiwi, banan)


Przygotowanie:
Przesiać mąki, dodać mleko i jajko tak aby wszystko tworzyło jednolitą masę. Następnie wlać parafinę ciekłą (lub olej rzepakowy) i wsypać cukier puder i sól. Na rozgrzanej patelni formować łyżką dowolnych rozmiarów placki (moje były malutkie ok 8cm średnicy) Smażyć z dwóch stron.
Na talerzu, układać placki na sobie, przekładając ulubioną konfiturą. Całość udekorować cząstkami owoców. Jeśli używacie bardzo słodkiej konfitury, owoce proponuje bardziej kwaskowe i na odwrót:)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz