10 grudnia 2012

Risotto z grzybami

risotto, przepis, z grzybami, podgrzybki, ryż, arborio, klasyczne, proste, dobre, grzyby leśne, kuchnia włoska, kuchenne fantazje

Risotto to jedna z tych szybkich, prostych, włoskich potraw, w których można się od razu zakochać :) Porównałabym je do potraw z makaronu pod wieloma względami, choć w jednym aspekcie risotto wygrywa! Jeśli tak jak ja, nie posiadasz zmywarki, a sterta naczyń w zlewie sprawia, że zapominasz o swoim kulinarnym sukcesie, risotto jest dla Ciebie daniem idealnym! Do jego przygotowania potrzebujesz tylko jednego naczynia - patelni.
Kolejną niewątpliwą zaletą risotto jest różnorodność :) Z dodatkami można naprawdę hulać ile dusza zapragnie, byleby znalazły się na patelni jakieś proteiny. Dziś u mnie grzyby leśne - podgrzybki, które dostałam zamrożone od Mamy M. Rzadko jem grzyby leśne, bo sama ich nie zbieram, ale smakują mi jak cholera! ;) Ich aromat, tekstura i szlachetność sprawiają, że potrawa nabiera zupełnie innego wymiaru. W połączeniu z winem, otrzymujemy naprawdę wyrafinowane danie. A to wszystko w niespełna 30 minut :)


Składniki (na 2 osoby):
1 szklanka (ok 200g) ryżu arborio
ok 300g podgrzybków (użyłam mrożonych)* - pokrojone w plasterki
1 średnia cebula drobno posiekana
1 szklanka białego półwytrawnego wina
ok 2-2,5 szklanki bulionu
1 pęczek natki pietruszki - posiekanej
1 ząbek czosnku - posiekany w plasterki
2 łyżeczi masła
1 łyżka oliwy z oliwek
2 gałązki rozmarynu - drobno posiekany
świeżo mielony pieprz
sól
szczypta płatków chilli
1-2 łyżki soku z cytryny (opcjonalnie)**

* Jeśli również używasz grzybów mrożonych, nie musisz ich wcale rozmrażać przed wrzuceniem na patelnie. Jednak podgrzybki mają w sobie dużo ciemnego barwnika i jeśli nie chcesz aby popsuły kolor Twojej potrawy, przepłucz je na sicie gorącą wodą. Ja przepłukałam je pod bieżącą gorącą wodą i raz przelałam wrzątkiem.

** Dodałam cytrynę w ramach małego eksperymentu i szczerze mówiąc bardzo byłam z niego zadowolona. Fajnie jeśli w potrawie wyczuwamy kilka smaków, a kwasek cytryny w tym daniu bardzo fajnie odegrał swoją rolę :)

Przygotowanie:
Na łyżeczce masła i oliwy zeszklij cebulę, doprawioną solą. Następnie wrzuć odsączone grzyby, czosnek oraz posiekany rozmaryn i smaż przez ok 2 minuty. Dodaj ryż i smaż przez ok 2 minuty. Zalej całość szklanką wina i poczekaj, aż się zredukuję. Następnie stopniowo dodawaj bulion (ok 1/2 szklanki na raz), czekając przed dolaniem kolejnej, aż ryż go wchłonie. Jak ryż już będzie prawie al dente, dopraw całość pieprzem, dość obficie (grzyby lubią pieprz), a także solą, szczyptą płatków chilli i sokiem z cytryny.Na sam koniec dodaj 1 łyżeczkę masła i posiekaną pietruszkę. Podawaj gorące.


Smacznego :)

risotto, przepis, z grzybami, podgrzybki, ryż, arborio, klasyczne, proste, dobre, grzyby leśne, kuchnia włoska, kuchenne fantazje

risotto, przepis, z grzybami, podgrzybki, ryż, arborio, klasyczne, proste, dobre, grzyby leśne, kuchnia włoska, kuchenne fantazje

23 komentarze:

  1. Może i szybka ale przez te całe 30 minut musisz nad nią stać i dolewać bulionu : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapachy przy risotto są tak super, że i tak kręcę się w kuchni :)

      Usuń
    2. A ja lubię to wyczekiwanie. Gotowanie to proces, któremu lubię się przyglądać, w którym lubię uczestniczyć. Jestem zdania, że by dobrze zjeść, trzeba poświęcić trochę czasu na przygotowanie posiłku. W przypadku risotto to czysta przyjemność - gdyż rzecz się ogranicza do podlewania całości bulionem i winem oraz do nadzorowania jak zmieniają się ryżowe ziarenka.. Twoje zdjęcia pachnące niezwykle!

      Usuń
    3. Właśnie! Jeśli gotuję się coś pysznego, to wyczekiwanie potrafi być bardzo ekscytujące :)
      Uściski :)

      Usuń
  2. super :) bardzo smacznie wygląda ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Smakuje jeszcze lepiej niż wygląda :)
      Pozdrowienia :)

      Usuń
  3. Świetne, takie świąteczne przez te grzyby, albo mi się już wszystko kojarzy:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak najbardziej świąteczne, chociaż na pierwszy rzut oka nie wygląda ;)

      Usuń
  4. wygląda pysznie...:-)jeszcze nigdy nie robiłam risotto, pora spróbować:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak najbardziej :) jak spróbujesz to jestem przekonana, że pozostanie w Twoim jadłospisie na dłużej :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Wygląda bardzo smacznie, na pewno niedługo zrobię! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie :) Czekam na relację jak wyszło ;)

      Usuń
  6. Przepyszna klasyka, którą uwielbiam. Miłego dnia! :)))

    OdpowiedzUsuń
  7. Pomyśleć, że nie przygotowałam jeszcze nigdy risotto...

    OdpowiedzUsuń
  8. W przepisie nie jest napisane kiedy się dodaje ryż:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Faktycznie! Dziękuję za info :) Już poprawiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Po zdjęciu stwierdziłam, że to śliwki ;)
    hmm...

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzisiaj robię na obiad, zobaczymy. Wielbi,e risotto w każdej postaci za szybkość przygotowania i smak :)

    OdpowiedzUsuń
  12. article other find more Full Report browse around this website www.dolabuy.ru

    OdpowiedzUsuń